هشدار هواشناسی / سامانه بارشی در مسیر ایران / هشدار زرد برای افزایش آلودگی هوای تهران و کرج

هشدار هواشناسی / سامانه بارشی در مسیر ایران / هشدار زرد برای افزایش آلودگی هوای تهران و کرج

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد برای افزایش و تداوم آلودگی هوای تهران و کرج از ورود سامانه بارشی به کشور و بارش باران و برف در غرب و نیمه غربی خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، امروز برای برخی مناطق استان‌های کرمان و یزد و فردا در برخی مناطق استان کرمان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

فردا سه شنبه در استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل و رشته کوه های البرز مرکزی، همچنین در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش باران و برف پیش بینی می شود و روز چهارشنبه در شمال شرق کشور دمای هوا افزایش می یابد. افت، در این روز در استان‌های ساحلی دریای خزر و چهارشنبه در نیمه شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بهبود نسبی بارندگی در کشور؛ کاهش 19.1 درصدی بارندگی در پاییز

بارش ها روز چهارشنبه در استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل، رشته کوه های مرکزی البرز و برخی مناطق خراسان شمالی با شدت کمتری ادامه یافت. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در نیمه غربی کشور و روز جمعه در نیمه غربی کشور بارندگی خواهیم داشت.

توضیحات سیستم: پایداری جوی مداوم، آلودگی انباشته آلاینده هوا

زمان شروع: دوشنبه 28/09/1301

مهلت: سه شنبه 29/09/1401

نوع ریسک: رکود هوا، پیش بینی افزایش شاخص و کاهش کیفیت هوا

حوزه اثر:

دوشنبه 28/09/1401: تهران و کرج

سه شنبه 29/09/1401: تهران و کرج

اثر خطر: افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده، کاهش کیفیت هوا به سطح ناسالم برای همه گروه‌ها و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد به سطح بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت سایت‌های صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای همه گروه‌ها، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها به سطوح ناسالم.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج در ساحل خلیج بین 1 تا 1.5 متر در ساحل به 2.5 متر
حوزه اثر:

یکشنبه 27/09/1401: خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و فراساحلی در استان‌های بوشهر و غرب هرمزگان.

دوشنبه 28/9/1401: تنگه هرمز در نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان.

اثر خطر: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، امکان اختلال در ورود و خروج کشتی ها از بنادر، احتمال شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تجهیزات دریایی.

توصیه: محدودیت تردد دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی ها در بنادر و افزایش احتیاط در صید به ویژه در دریای آزاد./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید