هشدار زرد هواشناسی 18 استان/ حرکت سامانه بارشی به کشور

هشدار زرد هواشناسی 18 استان/ حرکت سامانه بارشی به کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به احتمال وقوع سیلاب، افت فشار گاز و خسارت به محصولات کشاورزی برای 18 استان هشدار داد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در برخی مناطق واقع در دامنه های شمال غرب، غرب، جنوب غرب و جنوب البرز در استان های قزوین، البرز و تهران. ، ابری، بارش شدید باران و وزش باد و سردی و بارش برف در مناطق پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه در غرب، شمال خوزستان، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده خواهد بود. در روز پنجشنبه بارش در غرب و جنوب غرب شدت می گیرد و استان های بوشهر، فارس و غرب اصفهان را نیز فرا می گیرد. روز جمعه در برخی مناطق جنوب غرب و شمال استان های فارس و بوشهر بارش پراکنده پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم: نفوذ سیستم ته نشینی

زمان شروع: سه شنبه 22/09/1301

مهلت: پنجشنبه 24/09/1401

نوع خطر: باران، گاهی رعد و برق، وزش باد موقتی شدید، برف، کولاک و مه در نقاط مرتفع و سردسیر.

حوزه اثر:

سه شنبه 22/09/1401: آذربایجان جنوب غربی، آذربایجان جنوب شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام شمالی و کوه های تهران، قزوین و البرز.

چهارشنبه 23/09/1401: جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال کوگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، جنوب مرکزی، غرب از اصفهان و کوه های قزوین و البرز.

پنجشنبه 24/09/1401: ایلام، خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس و نیمه شمالی بوشهر.

اثر خطر: لغزندگی و احتمال کاهش دید در جاده ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه هنگام عبور از گردنه های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال تاخیر پروازها، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، احتمال افت فشار گاز. و امکان وقفه در کار ساخت و ساز

توصیه: در مسافرت های خارج از شهر دقت داشته باشید، وسایل زمستانی و سوخت کافی را در سفر به همراه داشته باشید، لایروبی کانال ها و آبراه ها، دقت در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، دقت در عبور از جاده ها، اقدامات لازم برای فعالیت های عمرانی و بتن ریزی، آمادگی لازم نگهداری ماشین آلات کشاورزی، مدیریت مصرف انرژی و آماده سازی جاده به ویژه در گردنه های برفی./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید