هشدار زرد هواشناسی این ۷ شهر + ورود سامانه بارشی به کشور

هشدار زرد هواشناسی این ۷ شهر + ورود سامانه بارشی به کشور

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از فردا به کشور و آغاز بارش برف و باران در شمال غرب، غرب و جنوب غرب خبر داد و برای ۷ شهر هشدار زرد صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش بینی های سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می شود. فردا سه شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در برخی مناطق واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و آبرانکی تهران بارش باران پیش بینی می شود. وزش باد و باران و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد بود

روز چهارشنبه در غرب، شمال خوزستان، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده خواهد بود. روز پنجشنبه بارش در غرب و جنوب غرب شدت گرفت و دامنه آن استان های بوشهر، فارس و غرب اصفهان را نیز در بر گرفت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، روز جمعه در برخی مناطق جنوب غرب و شمال استان های فارس و بوشهر بارش پراکنده پیش بینی می شود.

پیش بینی می شود طی 2 روز آینده آلودگی هوا ادامه داشته باشد و آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، تبریز، اراک، سمنان و اصفهان افزایش یابد.

توضیحات سیستم: پایداری اتمسفر و آلودگی هوا

مهلت: چهارشنبه 23/09/1401

نوع خطر: رکود هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی

حوزه اثر:

دوشنبه 21/09/1401: اراک، ارومیه، تبریز، اصفهان و سمنان.

سه شنبه 22/09/1401: تبریز، تهران، کرج، اراک، اصفهان و سمنان.

چهارشنبه 23/9/1401: تهران، کرج، اراک، اصفهان و سمنان.

اثر خطر: افزایش غلظت آلاینده، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا به سطح ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ایستا و متحرک) در مناطق ناسالم با ترافیک بالا.

توصیه: مدیریت بهینه مصرف سوخت های فسیلی، کنترل فعالیت های آلاینده صنعتی، کاهش ترددهای غیرضروری و پرهیز از ورزش در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی. / تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید