هشدار هواشناسی/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

هشدار هواشناسی/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

این در حالی است که سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی فردا به کشور و این سازمان با تغییر پیش بینی قبلی از ورود سامانه بارشی در روز چهارشنبه خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های سینوپتیک و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، امروز جوی آرام و پایدار در اکثر مناطق کشور برقرار است. در بعدازظهر در نواحی شمال غرب و ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهد بود.

روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش ها در نوار غربی نیز آغاز می شود. بارش ها در شمال خوزستان، غرب لرستان، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان و جنوب غرب آذربایجان شدید خواهد بود.

دامنه بارش پنج شنبه شامل شمال بوشهر، شمال غرب فارس، غرب اصفهان و دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران است. در این روز شدت بارندگی برای خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، نیمه شرقی زنجان و قزوین است.

روز جمعه بارش ها در دامنه های جنوب غربی و جنوبی البرز کاهش یافت و در دامنه های زاگرس در غرب کشور و در نواحی شمال غرب بارش باران پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم اول: باد شدید و گرد و غبار

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1402/01/21

مهلت: سه شنبه 22.01.1402

نوع خطر: باد شدید و گرد و غبار

حوزه اثر:

دوشنبه 21/01/1402: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، تهران.
سه شنبه 22/01/1402: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، قم، تهران.

اثر خطر: در مناطق مستعد افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به تجهیزات و سازه های روشنایی شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و امکان شکستن نهال. و درختان کهنسال

توصیه: از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل کنید، در هنگام کوهنوردی مراقب باشید، در فعالیت های ساختمانی مراقب باشید، در هنگام عبور مراقب باشید و خودروها را در نزدیکی ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال پارک نکنید و سموم و کودهای شیمیایی را در باغ ها و مزارع اسپری نکنید. .

شرح سیستم دوم: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: دوشنبه 1402/01/21

مهلت : پنجشنبه 24/01/1402

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید، در نقاطی گرد و غبار، در نقاطی تگرگ.

حوزه اثر:

دوشنبه 21/01/1402: نیمه شمالی استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

سه شنبه 22/01/1402: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و غرب کردستان و کرمانشاه.

چهارشنبه 23/01/1402: زنجان، قزوین، همدان، خوزستان.

پنجشنبه 24.01.1402: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مرکزی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، تهران.

اثر خطر: احتمال اختلال در حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، رعد و برق، تگرگ، احتمال آبگرفتگی جاده، احتمال جاری شدن آب، احتمال طغیان رودخانه و احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات در مناطق کوهستانی.

توصیه: از ریختن زباله در بستر رودخانه ها و اطراف رودخانه ها پرهیز کنید و در عبور از حاشیه رودخانه ها مراقب باشید، در تردد خارج از شهر دقت کنید، در صورت سفر با خودرو با وسایل لازم و سوخت کافی، در انجام فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنید. آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها.

توضیحات سیستم: بادهای نسبتاً شدید و افزایش ارتفاع موج دریا

زمان شروع: سه شنبه عصر 1402/01/22

مهلت : ظهر پنجشنبه 24/01/1402

نوع خطر: افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی، افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 1.5 متر در ساحل و بین 1.5 تا 2 متر در مناطق دور از سواحل استان های خوزستان و بوشهر از سه شنبه شب تا ظهر پنجشنبه.

حوزه اثر:

سه شنبه 22/01/1402: نواحی شمالی خلیج فارس، نواحی ساحلی و فراساحلی استان های خوزستان و بوشهر.

چهارشنبه 23/01/1402: نواحی شمالی خلیج فارس، نواحی ساحلی و فراساحلی استان های خوزستان و بوشهر.

پنجشنبه 24/01/1402: نواحی شمالی خلیج فارس، نواحی ساحلی و فراساحلی استان های خوزستان و بوشهر.

اثر خطر: احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط ​​صیادی و توریستی، غرق شدن کشتی های نیمه سنگین و اختلال در حرکت کشتی های سنگین و فوق سنگین، اختلال در ورود و خروج کشتی ها از حوضه بندر، آسیب به کشتی های سنگین

توصیه: پرهیز از فعالیت های تفریحی به ویژه غواصی و شنا، محدودیت تردد کشتی های سبک، نیمه سنگین و ماهیگیری، قایق های مسافری و تفریحی، اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب، جمع آوری تورهای ماهیگیری و محدودیت فعالیت های دریایی در کنار ساحل و دور از دریا. ساحل

شرح سیستم: افزایش فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: چهارشنبه 23.01.1402

مهلت : پنجشنبه 24/01/1402

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق، وزش باد شدید، در نقاط با تگرگ، در نقاط با گرد و غبار.

حوزه اثر:

چهارشنبه 23/01/1402: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، غرب زنجان،

پنجشنبه 24/01/1402: زنجان، قزوین، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، مرکز غرب، چهارمحال و بختیاری، شمال استان تهران و البرز.

اثر خطر: سیل جاده، آب جاری، طغیان جاده، طغیان رودخانه، صاعقه، آسیب به سازه های موقت، به ویژه چادرها، اختلال در حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی.

توصیه: در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها چادر نزنید، از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنید، از چرای دام و تردد ممنوع عشایری در حاشیه رودخانه ها و مکان های مرتفع خودداری کنید، از استحکام سازه های موقت به ویژه چادرهای گردشگری، لایروبی مسیل ها و … آبراه ها، استحکام ساختاری گلخانه ها و مزارع

دیدگاهتان را بنویسید