گزارش جدید هواشناسی کشور/ ورود سامانه جدید بارشی از جمعه 23 دی ماه 1401.

گزارش جدید هواشناسی کشور/ ورود سامانه جدید بارشی از جمعه 23 دی ماه 1401.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات جوی از ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور و ادامه روند کاهش دما و حفظ برودت هوا تا روز شنبه خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (30 دی) با خروج سامانه بارشی از شرق کشور، در اردبیل، گیلان و غرب مازندران و همچنین در برخی مناطق بارش باران و برف خواهیم داشت. نواحی قم، مرکزی، اصفهان، غرب یزد، کرمان، هرمزگان و بخش جنوبی در سیستان و بلوچستان، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در استان‌های البرز، تهران و غرب سمنان پراکنده است. باران همراه با باد پیش بینی شده است.

وی افزود: روز پنجشنبه (31 دی ماه) در سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات مرکزی و غربی البرز بارش باران خواهد بود. روز جمعه (3 دی ماه) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور، در دامنه های زاگرس واقع در جنوب غرب و غرب کشور به ویژه استان های خوزستان بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود. ، ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال، بختیاری، کوگیلویه و بویار احمد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: روز شنبه (3 دی ماه) بارندگی در جنوب غرب و برخی مناطق غرب کشور ادامه دارد و دامنه بارندگی ها نیز شامل خواهد شد. بوشهر و شمال و غرب فارس.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه (4 دی) با تقویت سامانه بارشی، دامنه فعالیت آن علاوه بر نواحی بالا، بخش های جنوبی مرکز و دامنه های جنوبی البرز مرکزی را در بر می گیرد.

وی افزود: طی سه روز آینده در مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، تا صبح روز شنبه (24 دی) در اکثر مناطق کشور کاهش نسبی دما و حفظ برودت هوا پیش بینی می شود.

وی افزود: از امروز تا جمعه (31 تا 23 آذرماه) دریای خزر، چهارشنبه خلیج فارس، پنجشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و خلیج فارس در روز روز جمعه تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (31 دی) نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده برف و وزش باد پیش بینی می شود. در بعدازظهر با حداقل دمای 2- و بیشینه صفر درجه سانتیگراد و روز جمعه (23 دی) نیمه ابری، صبح مه آلود و در بعد از ظهر وزش باد با کمینه 3- و بیشینه 2 درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (31 و 22 آذرماه) بندرعباس با دمای 23 و 21 درجه سانتیگراد گرمترین، اردبیل با دمای 13- درجه سانتیگراد و بجنورد فردا با دمای 15- درجه سانتیگراد است. سردترین مراکز کشور

دیدگاهتان را بنویسید