شرایط هواشناسی امروز 1389/05/02 / ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز به کشور

شرایط هواشناسی امروز 1389/05/02 / ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز به کشور

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی با اشاره به اینکه آسمان امروز (14 بهمن) کشور آفتابی و آرام است، اواخر وقت امروز از ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب کشور خبر داد. کشور. .

صادق ضیائیان با اشاره به وضعیت کلی اقلیمی کشور خاطرنشان کرد: طی دو روز آینده در اکثر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و در مناطق صنعتی و پرجمعیت تجمع آلاینده های هوا و کاهش هوا رخ می دهد. کیفیت «از اواخر روز پنجشنبه (14 بهمن) با ورود سامانه بارشی برای شمال غرب و غرب، بارش و برف و وزش باد پیش بینی می شود.

ادامه داد: روز جمعه (15 بهمن) شدت سامانه بارشی افزایش یافته و بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غرب زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه های مرکزی البرز، سواحل غربی دریای خزر و شمال فارس و شمال رگبار و رعد و برق ، در مناطق سردسیر و مرتفع گاهی وزش باد شدید موقت و بارش برف پیش بینی می شود. روز شنبه (19 بهمن) علاوه بر مناطق مذکور در بخش هایی از شمال شرق، شرق و سواحل دریای خزر، بارش باران ادامه خواهد داشت.

ضیائیان با اشاره به ورود دومین سامانه بارشی از اواسط هفته آینده، افزود: فعالیت سامانه بارشی روز یکشنبه (15 بهمن ماه) محدود به استان های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز و مناطق شمال شرق خواهد بود. و اوایل دوشنبه بهمن) از شمال شرق کشور را ترک خواهد کرد. اواخر روز دوشنبه (19 بهمن) با شروع بارش های جدید در شمال غرب و مجدداً در غرب، افزایش تدریجی ابر و بارش برف و باران پیش بینی می شود.

وی افزود: وزش باد شدید روز شنبه (19 بهمن) در نقاطی از مرکز، دامنه های شرقی، جنوب شرقی، جنوبی و جنوبی البرز و در مناطق مستعد گرد و غبار پیش بینی می شود. در روزهای پنجشنبه و جمعه (14 و 16 بهمن) سواحل دریای خزر و اردبیل با افزایش دما و گرد و خاک و در روزهای شنبه و یکشنبه (15 و 19 بهمن) کاهش محسوس دما (10 تا 14 درجه) پیش بینی می شود. مورد انتظار است. مناطق ..

ضیائیان با اشاره به روند نزولی دما گفت: از روز شنبه (19 بهمن) در دامنه های جنوبی البرز، نیمه غربی و مرکز و از یکشنبه (15 بهمن) در مناطق شرقی و شمال شرق کشور (6 تا 8 درجه) se.

وی درباره وضعیت دریاها در کشور افزود: شنبه (15 بهمن)، خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای یکشنبه و دوشنبه (15 و 19 بهمن) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خشن خواهد بود. دریای خزر نیز روزهای شنبه و یکشنبه (15 و 18 بهمن) مواج پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت هواشناسی کشور در تشریح وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (14 بهمن) متغیر تا ابری و در اواخر وقت با حداقل غبارآلود است. دمای 3 و حداکثر 13 درجه سانتیگراد و بامداد ابری روز شنبه (15 بهمن) با احتمال بارش و وزش باد شدید با کمینه دمای 4 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد همراه است.

ضیائیان در پایان گفت: امروز (14 بهمن ماه) شهرکرد با کمینه دمای 18- درجه سانتیگراد و فردا (14 بهمن) شهرکرد با حداقل دمای 7- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان امروز و فردا اعلام می شود. (15 بهمن) بندرعباس با حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان است.

دیدگاهتان را بنویسید