شرایط هواشناسی امروز 31 آذر 1400 / ورود سامانه بارشی به کشور

شرایط هواشناسی امروز 31 آذر 1400 / ورود سامانه بارشی به کشور

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۲۲ آذر) از وزش باد شدید و بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور امروز (۳۱ آذر) خبر داد. ).

صادق ضیائیان گفت: بر اساس نتایج مدل های هواشناسی تا ظهر روز چهارشنبه (21 آذر) در برخی مناطق کردستان، کرمانشاه و زنجان بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

وی افزود: از ظهر روز پنجشنبه (22 آذرماه) با ورود سامانه بارشی در استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، زنجان، قزوین و بعد از آن در استان های البرز، تهران. ، اردبیل، گیلان و مازندران بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: جمعه (23 آذرماه) در نیمه غربی کشور، شنبه (4 آذر) در اکثر نقاط کشور و یکشنبه (5 آذر) در شمال کشور. نوار، برخی از مناطق غرب و جنوب شرق کشور است.

وی افزود: از روز جمعه (24 آذر) تا دوشنبه (26 آذر) هفته آینده در نوار شمالی استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و مناطق غربی کشور کاهش محسوس دما را تجربه خواهند کرد.

به گفته ضیاییان، دریای خزر و شمال خلیج فارس در روزهای جمعه و شنبه (24 و 25 آذرماه) مواج پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هواشناسی و مدیریت بحران کشور با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ آذرماه) ابر متغیر و اواخر ابر و بارش پراکنده با کمینه دمای ۵ و حداکثر 15 درجه سانتیگراد در روز جمعه (24 دی) ابری و مه خفیف وزش باد و باران با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد در برخی ساعات پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (22 و 23 آذرماه) بندرعباس با دمای 25 و 24 درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه و تبریز با دمای 7 و 9 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استانهای کشور هستند. .

دیدگاهتان را بنویسید