وضعیت هواشناسی امروز 25 آذر 1402 / ورود سامانه بارشی از شنبه به کشور

وضعیت هواشناسی امروز 25 آذر 1402 / ورود سامانه بارشی از شنبه به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و خطرات جوی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی گفت: روز شنبه (۲۷ آذرماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، همچنین در گیلان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش باران، رعد و برق و رعد و برق در برخی مناطق، وزش باد شدید موقت و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

صادق ضیائیان با اشاره به وضعیت جوی استان های کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز پنجشنبه (۲۵ آذر) در دامنه های جنوبی البرز به تدریج از غلظت آلاینده های جوی کاسته می شود.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط شمال غرب، غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود، افزود: روز جمعه (17 آذر) در گیلان و غرب مازندران بارندگی خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مخاطرات هواشناسی ادامه داد: روز شنبه (18 آذر) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان های واقع در غرب و شمال غرب و همچنین گیلان و ارتفاعات غرب کشور. و البرز مرکزی در برخی مناطق بارش باران، رعد و برق و رعد و برق خواهد بود. در مناطق کوهستانی و سردسیر وزش باد موقتی شدید و بارش برف پیش بینی می شود.

ضیائیان تصریح کرد: روز یکشنبه (28 آذرماه) در برخی مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران خواهد بود. در روز دوشنبه (30 آذر) در سواحل دریای خزر، رشته کوه های البرز و خراسان شمالی بارندگی پیش بینی می شود و در بقیه نقاط کشور جوی آرام برقرار می شود. دریای خزر امروز در سواحل گیلان و اواخر جمعه و شنبه مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده نیز گفت: فردا (26 آذر) آسمان تهران در نقاطی با کمینه دمای 7 و حداکثر 17 درجه سانتی گراد کمی ابری و وزش باد پیش بینی می شود. روز شنبه (27 آذر) ابری متغیر و در برخی نقاط وزش باد، مه در ساعات جداگانه با حداقل دمای 8 و حداکثر 16 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: برای فردا و پس فردا بندرعباس با دمای 30 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 7- و 8- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور خواهد بود. “