وضعیت هواشناسی امروز 25 آذر 1400 / ورود سامانه بارشی امروز به کشور

وضعیت هواشناسی امروز 25 آذر 1400 / ورود سامانه بارشی امروز به کشور

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی کشور بعدازظهر امروز (۲۵ آذر) از بارش برف در شمال تهران طی روزهای آینده خبر داد.

صادق ضیائیان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت امروز و فردا (4 و 6 آذر) ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بعدازظهر امروز (25 آذرماه) سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود و در برخی نقاط استان های خوزستان و آذربایجان غربی باعث بارش باران می شود، گفت: سامانه بارشی روز جمعه (5 آذرماه) در نیمه غربی کشور. و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی فعال و با بارش باران، وزش باد شدید، رعد و برق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور اضافه کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه (27 و 28 آذرماه) از شدت بارش ها در شمال غرب به طور موقت کاسته شد اما در دامنه های غربی، جنوب غربی، مرکزی و جنوبی البرز ادامه داشت. خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز دوشنبه 28 آذرماه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور دوباره تشدید می شود. روز سه شنبه (30 آذر) با نفوذ جریانات شمالی، سامانه بارشی علاوه بر نیمه غربی، استان های شمال شرقی و ساحلی خزر را در بر می گیرد.

به گفته ضیائیان، از روز جمعه تا سه شنبه (26 آذر) در استان های زاگرس مرکزی بارندگی شدید خواهد بود. شمال و مرکز خلیج فارس از بعدازظهر پنجشنبه تا یکشنبه (25 تا 8 آذر) خشن پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۵ آذرماه) نیمه ابری و غبارآلود، بعدازظهر ابری و اواخر وقت با بارش باران کوتاه مدت. با کمینه دمای 3 و بیشینه دمای هوا در روز شنبه 26 آذرماه 11 درجه سانتیگراد و ابری و در شمال شهر با کمینه دمای 4 و حداکثر 10 درجه سانتیگراد گاهی بارش و برف همراه است.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (4 و 6 آذرماه) بندرعباس با دمای 28 و 26 درجه سانتیگراد و ارومیه با دمای 8 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید