وضعیت هواشناسی امروز 28 آبان 1401 / ورود سامانه بارشی جدید به کشور

وضعیت هواشناسی امروز 28 آبان 1401 / ورود سامانه بارشی جدید به کشور

روز جدید رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از بارش باران در برخی استان ها و ثبات جوی آرام در سایر نقاط کشور امروز (۲۷ آبان) و ورود سامانه بارشی به غرب کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز (27 آبان) در استان های جنوبی فارس، یزد، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان، برخی مناطق کرمان. ، هرمزگان و در بوشهر رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط بارش باران پیش بینی می شود. و در سایر مناطق معتدل یافت می شود.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه (28 آبان) در سواحل شمال غرب و غرب دریای خزر و همچنین غرب فارس، شمال بوشهر، جنوب خوزستان، کوگیلویه و بویار احمد بارش پراکنده خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور، روز جمعه (30 آبان) با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، بارش ها در نواحی غربی و جنوب غربی تشدید می شود. کشور و در نواحی دامنه های شمال غربی و جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران نیز ابر، وزش باد و بارش پراکنده باران وجود دارد.

وی ادامه داد: روز شنبه (۳۰ آبان ماه) بارندگی در غرب و جنوب غرب ادامه دارد و در جنوب کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام و شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری شدید خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز یکشنبه (31 آبان) بارش پراکنده در جنوب غرب، برخی مناطق غرب، مرکز و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (28 آبان) در صبح نیمه ابری و مه آلود و ابری خواهد بود. به تدریج با کمینه دمای 7 و بیشینه 16 افزایش و در روز جمعه (30 آبان) نیمه ابری و در نقاط کمینه 9 و بیشینه 17 درجه سانتیگراد احتمال بارش باران خواهد بود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (28 و 29 آبان) بندرعباس با دمای 31 و 32 درجه سانتیگراد گرمترین و بجنورد با دمای 2- و 1- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید