وضعیت هواشناسی امروز 14 فروردین 1401 / سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود.

وضعیت هواشناسی امروز 14 فروردین 1401 / سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی با بیان اینکه امروز در رشته‌کوه‌های زاگرس مرکزی، رشته‌کوه‌های البرز و کوه‌های شمال غرب کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همزمان سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود. وی فردا از جنوب غرب و غرب وارد کشور می شود.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و ارتفاعات واقع در شمال غرب کشور افزایش ابر وجود دارد. و در ساعات بعدازظهر بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه یک سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب وارد کشور شد که در جنوب غرب، غرب، جنوب، شمال غرب، مرکز و به تدریج در ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز و تهران بارش باران و گاهی رعد و برق و رعد و برق. و برق، بادهای شدید موقت و تگرگ در مناطق مستعد بارش باران و برف در ارتفاعات زیاد. در این روز بیشترین بارندگی در استان ایلام، ارتفاعات و دامنه های زاگرس در استان های لرستان، خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات جوی، روز دوشنبه سامانه بارشی در سراسر کشور بدون جنوب شرق و روز سه شنبه در نیمه شرقی کشور در سواحل دریای خزر، جنوب فعال است. ، مرکز و جنوب غرب بارش باران و گاهی رعد و برق خواهد بود.برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط بالاتر بارش برف و بارش پراکنده برای شمال غرب، غرب، کوه ها و دامنه های البرز پیش بینی می شود.

ضیائیان با بیان اینکه بارش ها در نیمه شرقی کشور در روز چهارشنبه ادامه دارد و سامانه بارشی در پایان روز به تدریج از کشور خارج می شود، افزود: به دلیل وزش باد شدید در منطقه، گرد و خاک از بعدازظهر شنبه تا یکشنبه افزایش می یابد. جنوب غرب کشور و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست. از یکشنبه تا سه شنبه وزش باد شدید در شرق، جنوب شرق، مرکز و چهارشنبه در شمال غرب و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و در مناطق مستعد گرد و خاک خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: روز یکشنبه در جنوب غرب، غرب، دوشنبه در شمال غرب و سه شنبه در مناطق مرکزی و جنوبی کاهش نسبی دما و در روز چهارشنبه افزایش نسبی (6 تا 8 درجه) دما خواهیم داشت. ) در سواحل دریای خزر پیش بینی می شود.رودخانه

به گفته ضیائیان، از بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه در شمال و مرکز خلیج فارس و از روز سه شنبه در نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز طوفانی و طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (15 فروردین) در بعدازظهر نیمه ابری، اواخر وقت ابری افزایش می یابد. ساعاتی بارش باران و وزش باد در نقاطی با کمینه دمای 12 و حداکثر 21 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (19 فروردین) نیمه ابری، رگبار، رعد و برق و وزش باد در مقاطع جداگانه با کمینه پیش بینی می شود. دمای 14 درجه و حداکثر دما 17 درجه سانتیگراد.

ضیائان در پایان گفت: اهواز امروز (14 فروردین) با دمای 30 درجه سانتیگراد گرمترین، بندرعباس با دمای 29 درجه سانتیگراد فردا گرمترین و شهرکرد با دمای یک و یک درجه سانتیگراد سردترین خواهد بود. 2 درجه سانتیگراد امروز (5 فروردین) و فردا (16 فروردین) مرکز استان کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید