صدور اخطار زرد هواشناسی و تداوم سامانه بارشی در استان تهران


ساعت: 18:07
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886917

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور اخطاریه زرد برای تداوم سامانه بارشی در استان از سوی سازمان هواشناسی خبر داد و گفت: منطقه ضربه نیمه شمالی استان تهران و ارتفاعات پیش بینی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران شامگاه یکشنبه از اخطار زرد سازمان هواشناسی برای تداوم سامانه بارشی در استان تهران خبر داد و گفت: منطقه تحت تاثیر این هشدار نیمه شمالی است. استان تهران و کوهستان.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود زمان راه اندازی این سامانه از فردا دوشنبه 19 مرداد لغایت سه شنبه 20 مرداد ماه باشد، گفت: بروز بارش باران و رعد و برق در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد شدید یکی از خطرات است. که باید انتظار می رود. خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه با توصیه به عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها افزود: احتمال طغیان فصلی رودخانه ها و جاری شدن آب در معابر وجود دارد لذا از همه شهروندان تقاضا داریم از ایستادن خودداری کنند. در حاشیه رودخانه ها و خودداری از فعالیت های کوهستانی، باید مراقب ترافیک داخلی و خارجی شهری باشید.

یزدی مهر همچنین نسبت به تردد عشایر، پاکسازی دهانه پل ها و معابر، احتمال اصابت صاعقه هشدار داد و گفت: شهروندان توجه کافی داشته باشند با توجه به پیش بینی وزش باد خودروهای خود را در اطراف درختان و ساختمان های نیمه ساز پارک نکنند. ، بودن

وی همچنین نسبت به استحکام سازه های ناتمام هشدار داد و گفت: مردم به احتمال سقوط اشیا و تابلوهای تبلیغاتی توجه ویژه داشته باشند تا خدای ناکرده شاهد حوادث ناگوار باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه امدادرسانی به مناطق سیل زده استان تهران همچنان ادامه دارد، گفت: مدیریت بحران استان تهران با تمام توان در صحنه امداد رسانی و بازگرداندن وضعیت به حالت اولیه تلاش می کند. شرایط قبلی طبق پیش بینی ها و برنامه های قبلی بوده و به همه مردم این اطمینان را می دهیم که تا تسکین کامل سیل زدگان در کنار آنها خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید