کم سابقه دمای 41 درجه در اردبیل/اخطار زرد هواشناسی صادر شد

روز جدید مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به نقشه های هواشناسی و پس از اخطار زرد صادر شده طی چهار روز آینده و در حالی که شرایط جوی پایدار است، پیش بینی می شود پدیده غالب در استان افزایش چشمگیری داشته باشد. درجه حرارت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بیشینه دمای هوا در نواحی مرکزی و شهرستان حلال به 35 درجه سانتیگراد و در مناطق گرمسیر استان تا 41 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

سیاوش محمدی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و پس از اخطار زرد طی چهار روز آینده در حالی که شرایط جوی پایدار است، افزایش محسوس دما در استان پیش‌بینی می‌شود. استان

وی افزود: در این مدت بیشینه دمای هوا در نواحی مرکزی و شهرستان خلخال به 35 درجه سانتیگراد و در مناطق گرمسیری استان تا 41 درجه سانتیگراد خواهد رسید و آسمان استان صاف اما در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد گاهی همراه با باد شدید تابستانی تداوم هوای گرم تابستان پیش بینی می شود به طوری که حداکثر دما در نواحی مرکزی و شهرستان خلخال به 35 درجه سانتی گراد و در مناطق گرمسیری استان به 41 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: بنابراین برای جلوگیری از خسارات احتمالی، توجه به نکات ایمنی به ویژه تنظیم دمای محیط حساس، پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع و پرهیز از حضور طولانی مدت در فضای باز توصیه می شود. زمان و همچنین از دوشنبه هفته آینده وضعیت هواشناسی با جریانات شمالی و کاهش دمای هوا تغییر محسوسی خواهد داشت.

محمدی تصریح کرد: در این مدت آسمان در اکثر ساعات صاف همراه با وزش باد ملایم بود و سرعت وزش باد در نواحی مرکزی در مقاطعی شدید پیش بینی می شود و با توجه به پیش بینی فوق امکان صرفه جویی در مصرف آب و مصرف برق و پرهیز از آتش سوزی در مزارع و جنگل ها توصیه می شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: بررسی نقشه های پیش یابی جوی هوای استان را برای چند روز آینده پایدار نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید