وضعیت هواشناسی امروز 6 تیر 1401 / نفوذ گرد و غبار از عراق در مناطق غربی کشور / تهرانی ها امروز دمای 40 درجه را تجربه می کنند.

وضعیت هواشناسی امروز 6 تیر 1401 / نفوذ گرد و غبار از عراق در مناطق غربی کشور / تهرانی ها امروز دمای 40 درجه را تجربه می کنند.

روز جدید : کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت هواشناسی غرب کشور را برای امروز پیش بینی کرد و گفت: گرد و غبار از عراق به مناطق غربی کشورمان نفوذ کرده که در برخی مناطق باعث کاهش کیفیت هوا می شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح آخرین پیش بینی ها از وضعیت هواشناسی کشور امروز دوشنبه 5 تیرماه و طی روزهای آینده گفت: طی 24 ساعت آینده در استان های شمالی کشور مانند آذربایجان شرقی، غربی آذربایجان، اردبیل، برخی از مناطق گیلان و مازندران. رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید.

وی افزود: در همین مدت در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد داریم که به تدریج از شدت آن کاسته می شود اما به صورت پراکنده تا آخرین روزهای سال جاری هفته.» این شرایط برای این مناطق است.

گودرزی همچنین وضعیت هوای غرب کشور را برای امروز پیش بینی کرد و ادامه داد: توده های گرد و غبار از عراق به سمت مناطق غربی کشورمان نفوذ کرده که در برخی مناطق کیفیت هوا را کاهش می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، جنوب سمنان و شرق تهران افزایش سرعت باد خواهیم داشت که باعث افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می شود.

به گفته وی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق، شرق و منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک خواهد بود و تا روز جمعه این شرایط را برای این مناطق خواهیم داشت.

گودرزی افزود: از نظر دما طی یکی دو روز آینده هوا در تمام نقاط کشور گرمتر می شود اما از روز پنجشنبه در سواحل شمالی کشور و خراسان شمالی شاهد وزش باد و کاهش نسبی خواهیم بود. دمای هوا و حتی بارش های پراکنده.

کارشناس هواشناسی افزود: از امروز تا چهارشنبه دریاهای جنوبی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است و صیادان باید به این نکته توجه کنند.

وی درباره آخرین پیش بینی ها از وضعیت جوی تهران نیز گفت: امروز تهران آسمانی صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد داشت و بیشینه دمای امروز ایستگاه مهرآباد به 40 درجه بالای صفر و فردا حتی به 42 درجه می رسد. تهران طی یکی دو روز آینده افزایش نسبی دما خواهد داشت و از پنجشنبه به بعد هوای پایتخت خنک‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید