وضعیت هواشناسی امروز 15 خرداد 1401 / گرد و غبار در مرکز کشور / کاهش دمای هوا در شمال کشور

وضعیت هواشناسی امروز 15 خرداد 1401 / گرد و غبار در مرکز کشور / کاهش دمای هوا در شمال کشور

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی با تشریح وضعیت هواشناسی شهرهای کشور از ظهور گرد و غبار طی سه روز آینده در مناطق مرکزی کشور خبر داد.

صادق ضیائیان گفت: بعدازظهر امروز (15 خرداد) و اوایل عصر در برخی نقاط شمال غرب، غرب استان های واقع در دامنه های زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال گرد و خاک.

وی افزود: این وضعیت برای روزهای دوشنبه و سه شنبه (16 و 17 خرداد) علاوه بر این مناطق در ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های گیلان، مازندران، گلستان و برخی از نقاط مرکز و چهارشنبه در برخی نقاط پیش بینی می شود. شمال شرق و شمال غرب کشور».

وی تاکید کرد: طی سه روز آینده (دوشنبه تا چهارشنبه 15 تا 7 خردادماه) طی ساعاتی در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و گرد و خاک همراه با رگبار گرد و خاک در منطقه زابل خواهد بود. بود. همچنین برای استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لام ایلام و خوزستان وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: دمای هوا از روز سه شنبه (27 خرداد) در گیلان و از چهارشنبه (28 خرداد) در اردبیل، مازندران و گلستان کاهش محسوسی خواهد داشت.

وی وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (15 خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید با احتمال بارش باران و گرد و خاک با کمینه دمای 25 و حداکثر 37 درجه سانتیگراد است. و در روز سه شنبه (17 خرداد) نیمه ابری و گاهی ابری با احتمال وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی در پایان گفت: طی امروز و فردا (26 و 27 خرداد) اهواز با دمای 49 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز و شهرکرد سردترین مرکز کشور است. کشوری با دمای 7 درجه سانتیگراد.

دیدگاهتان را بنویسید