شرایط هواشناسی امروز 30 اردیبهشت 1401 / نفوذ گرد و غبار در غرب کشور و آلودگی هوا

شرایط هواشناسی امروز 30 اردیبهشت 1401 / نفوذ گرد و غبار در غرب کشور و آلودگی هوا

روز جدید : صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور از ورود گرد و غبار به غرب کشور و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی پیش بینی روز شنبه (31 اردیبهشت) در گلستان، مازندران، گیلان و به تدریج در اواسط روز در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان. رضوی، رعد و برق و وزش باد شدید. گاهی اوقات گرد و غبار موقتی وجود خواهد داشت. روزهای یکشنبه و دوشنبه (اول و دوم خرداد) جو در اکثر نقاط کشور پایدار و آسمان صاف خواهد بود.

وی افزود: روز دوشنبه در استان های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، سه شنبه و چهارشنبه (3 و 4 خرداد) در برخی نقاط شمال غرب و در سواحل دریای خزر بارش همراه با وزش باد شدید در سایر نقاط پیش بینی می شود. در بخش های کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه در دامنه های جنوبی آلبورگ مرکزی در استان های قزوین، آلبورگ، تهران و سمنان، شمال شرق و اواخر شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و در نقاطی وزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و افقی. دید . همچنین در روز شنبه مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شمال غرب کشور و از شنبه جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث افزایش آلاینده‌های هوا و کاهش کیفیت و دید خواهد شد. افقی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی، روز یکشنبه در جنوب شرق کشور و دوشنبه در شمال غرب کشور و همچنین در مناطق مستعد ریزگردها وزش باد شدید پیش بینی می شود. روز دوشنبه با تشکیل توده گرد و غبار در عراق، گرد و غبار دوباره به غرب کشور منتقل می شود و روزهای دوشنبه و سه شنبه استان های این مناطق را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: روز شنبه دما در شمال غرب، دامنه های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر و روز یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور 5 تا 8 درجه کاهش می یابد.

به گفته ضیائیان دریای خزر طی سه روز آینده در روزهای شنبه و یکشنبه به ویژه در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (اول خرداد) صاف و گاهی غبارآلود همراه با وزش باد حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۸ درجه سانتی‌گراد و روز دوشنبه 2 خرداد) هوای نیمه ابری در بعدازظهر با ابر متغیر و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای 18 و حداکثر 32 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (31 اردیبهشت و 1 خرداد) اهواز با دمای 42 و 40 درجه سانتیگراد و اردبیل با دمای 3 و 5 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید