وضعیت هواشناسی امروز 30 اردیبهشت 1401 / گرد و غبار جولان در نقاط مختلف کشور

وضعیت هواشناسی امروز 30 اردیبهشت 1401 / گرد و غبار جولان در نقاط مختلف کشور

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از افت 8 تا 10 درجه ای در برخی نقاط کشور و افزایش گرد و غبار طی پنج روز آینده خبر داد.

صادق ضیائیان با اشاره به تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی با پیش بینی گفت: امروز (29 اردیبهشت) در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، رشته کوه های البرز شرقی و به صورت پراکنده در اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. در روز جمعه (۳۰ اردیبهشت) در سواحل دریای خزر و در شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. این شرایط برای سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و رشته کوه های البرز شرقی روز شنبه (31 اردیبهشت) پیش بینی می شود.

وی افزود: روز شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و روز یکشنبه (اول خرداد) در نواحی شرقی و شمال شرق افت محسوس دما بین 8 تا 10 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

ضیائیان تاکید کرد: اوایل امروز (29 اردیبهشت) در دامنه های جنوبی البرز و به تدریج در بخش هایی از جنوب، شرق و شمال شرق وزش باد شدید موقت و مناطق غبارآلود پیش بینی می شود. این شرایط برای روز جمعه (30 اردیبهشت) در جنوب و شمال غرب و شنبه (31 اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در بخش هایی از دامنه های غربی البرز جنوبی به تدریج مرکز، شرق و شمال شرق پیش بینی می شود. از اواخر روز جمعه (29 اردیبهشت) و شنبه (31 اردیبهشت) نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه غربی به مناطق غرب و جنوب غرب و بخشهایی از جنوب کشور دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور ادامه داد: از امروز تا یکشنبه (اول خرداد) مناطق شرقی و مرکزی خلیج فارس خشن خواهد بود. تا روز دوم خرداد غرب خلیج فارس و شرق خلیج عمان طوفانی پیش بینی می شود.

وی در خصوص وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (30 اردیبهشت) صاف تا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای 19 و حداکثر دما پیش بینی می شود. 31 درجه سانتیگراد و شنبه (31 (اردیبهشت)) صاف تا نیمه ابری در ساعات معین همراه با باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای 20 و حداکثر دمای 30 درجه سانتیگراد.

ضییان در خاتمه گفت: امروز و فردا (29 و 20 اردیبهشت) اهواز با دمای 41 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 9 و 10 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید