وضعیت آب و هوا امروز 22 تیر 1401 / افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف کشور

وضعیت آب و هوا امروز 22 تیر 1401 / افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق مختلف کشور

روز جدید رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از وقوع بارش باران و رعد و برق در مناطق مختلف کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا در برخی استان ها خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (23 تیرماه) در مناطق اردبیل، گیلان، مازندران و کوه های مرکزی البرز ابری و بارش باران گاهی رعد و برق و شدید پیش بینی می شود. وزش باد، همچنین در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، کوهستان در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود. در این روز دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکز، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدیدی را تجربه می کند که پس از چند ساعت باعث خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می شود.

وی افزود: روز سه شنبه (23 تیرماه) در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و جنوب شرق فارس افزایش ابر همرفتی، در ساعات بعدازظهر بارش باران و رعد و برق پیش بینی می شود و وزش باد ادامه خواهد داشت. در نواحی شرق، شمال شرق و مرکز کشور.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان های مرزی ایلام، خوزستان، بوشهر و جنوب فارس وزش باد همراه با گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود. در نیمه شرقی سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز واقع در تهران، سمنان و در شمال شرق کشور کاهش نسبی دما مشاهده می شود.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (25 و 26 تیرماه) در اکثر مناطق کشور جوی پایدار با افزایش نسبی دما و تنها در جنوب سیستان و بلوچستان در برخی نقاط هرمزگان افزایش خواهد بود. در ابر و در نقاطی بارش باران پیش بینی می شود. تا ساعاتی دیگر وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شرق، جنوب شرق و نواحی مرکز کشور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی افزود: روز جمعه (26 تیرماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده و آسمانی خواهد بود. پیش بینی می شود در مناطق شمال غرب و غرب کشور غبارآلود و در جنوب خوزستان، بوشهر و شمال خلیج فارس وزش باد افزایش یابد.

به گفته ضیائیان، دریای خزر تا اواسط امروز مواج و شرق دریای عمان تا پنج روز آینده مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۳ تیرماه) صاف و تا ساعاتی دیگر وزش باد با حداقل دمای هوا پیش بینی می شود. 19 و حداکثر دمای 32 و در روز چهارشنبه (24 تیرماه) هوای صاف و وزش باد در نقاط با حداقل دمای 21 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: امروز و فردا (23 و 24 تیرماه) اهواز با دمای 45 و 46 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل و زنجان با دمای 9 و 10 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید