هشدار زرد هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888186

کاکاوند آخرین وضعیت جوی هفته جاری کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد و افزود: فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر شنبه در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا کاکاوند در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با اعلام وضعیت رنگ زرد سطح استان در خصوص آخرین وضعیت جوی استان در هفته جاری اظهار داشت: افزایش ابرهای همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه این هفته را در استان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: خطر بارش باران و رعد و برق، وزش باد موقتی شدید در مناطق غبارآلود و تگرگ اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: یاسوج، باشت (امام زاده جعفر)، بویراحمد، چرام، دهدشت، گچساران، سی شراد، لنده، بهمای و مارگون مناطقی در استان هستند که اثر این سامانه در آنها وجود خواهد داشت.

اوکند اثر خطر را احتمال صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن آب، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال تاخیر در مسیر عنوان کرد.

وی به همشهریان توصیه کرد: از پارک خودروها در اطراف درختان پوسیده و ساختمان های نیمه کاره خودداری کنند و همچنین از ریختن زباله به بستر رودخانه ها خودداری کنند.

از دیگر توصیه های مدیرکل هواشناسی استان به سایر استان ها می توان به احتیاط هنگام صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و عدم سم پاشی و محلول پاشی در مزارع و باغات اشاره کرد.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، آسمان استان در بعدازظهر و اوایل شب صاف، نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد، گرد و خاک و در برخی مناطق به ویژه پیش بینی می شود. در ارتفاعات استان احتمال بارش خفیف باران وجود دارد

وی خاطرنشان کرد: از شنبه تا اواسط هفته آینده با افزایش ابرهای همرفتی، ناپایداری به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

کاکاوان در پایان وضعیت عمومی آب و هوای مناطق سردسیر و گرمسیر استان را نیمه ابری، رگبار پراکنده و رعد و برق، روزهای شنبه و یکشنبه گاهی وزش باد و گرد و خاک عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید