هشدار زرد هواشناسی برای جو و دریا/نیاز به افزایش احتیاط برای تردد دریایی به دلیل شرایط نامساعد جوی


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921367

رئیس اداره پیش بینی هوا و مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان:

علی ملاشاهی از اعلام هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی ملاشاهی رئیس اداره پیش بینی مخاطرات جوی و مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون از اعلام هشدار زرد برای جو و سطح دریا در این استان خبر داد و اظهار داشت: از صبح روز دوشنبه تا پایان روز سه شنبه. ، وزش باد نسبتا شدید افزایش ارتفاع موج تا 2 متر در دریای عمان و وزش باد با حداکثر سرعت 55 کیلومتر در ساعت به ویژه در شهرستان های دستیاری و زرآباد پیش بینی می شود.

وی افزود: احتمال گرد و غبار و کاهش دید، افت موقت دما بین 2 تا 4 درجه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و گلخانه ها و برای سواحل از این قبیل خسارت به قفس و تورهای ماهیگیری، غرق شدن شناگران، خسارت به قایق ها و … صنایع سبک و به ماهیگیری و قایق های تفریحی به عنوان یکی از اثرات این پدیده اشاره کرد.

ملاشاهی خطاب به شهروندان گفت: از تردد غیر ضروری در هوای آزاد خودداری کنید، همچنین از لباس گرم استفاده کنید و محصولات کشاورزی را در این شرایط نگهداری کنید.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان خاطرنشان کرد: با توجه به مواج بودن دریای عمان از شنا و تفریحات دریایی خودداری و در ترددهای دریایی به ویژه تردد کشتی های سبک و قایق های ماهیگیری و تفریحی احتیاط کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید