زیردریایی شهید سلیمانی توانایی انجام هرگونه عملیات در شرایط نامساعد دریا را دارد


ساعت: 14:41
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895297

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کشتی شهید سلیمانی به لطف طراحی خود، قابلیت قایقرانی و انجام عملیات های مختلف را در آب های دوردست و در شرایط نامساعد دریا و اقیانوس دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی و پدافندی (دستگاه های شناور) به ناوگان سپاه گفت: طراحی و ساخت این کشتی توسط جوانان نخبه و دانش آموختگان انجام شده است. از دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران و دارای ارگانی آشنا با سطح مقطع رادار بسیار پایین است که می تواند یک دستاورد ملی برای کشور محسوب شود.

وی افزود: این کشتی با توجه به طراحی خود قابلیت قایقرانی و انجام کلیه عملیات را در آب های دور و در شرایط نامساعد دریا و اقیانوس دارد.

سرلشکر باقری گفت: ناو جنگی شهید سلیمانی در مقایسه با ناوهای مشابه دارای قدرت مانور بسیار بالاتر و شعاع گردش بسیار کمتری است که در اجرای انواع تاکتیک های تهاجمی و پدافندی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: این کشتی مجهز به چهار موتور پرقدرت مستقر در داخل کشور است که قابلیت حضور سریع در صحنه عملیات و همچنین امکان پیمایش در فواصل طولانی بدون نیاز به پشتیبانی ساحلی را برای حفاظت فراهم می کند. منافع جمهوری اسلامی در آبهای دور.

قابلیت شناور کشتی جنگی شهید سلیمانی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین خاطرنشان کرد: قابلیت حمل، فرود و برخاستن بالگردهای نیروی دریایی در شب و روز، حمل، پرتاب و آبگیری انواع ناوهای تهاجمی سریع و پهپادهای عمودی پرواز در هنگام ناوبری بر اساس توانایی رزم ترکیبی (هوای سطحی و موشکی) در آب های دور نیز از ویژگی های این کشتی است.

وی افزود: ناو جنگی «مارتر سلیمانی» مجهز به پیشرفته ترین سامانه های کشف و کشف، سامانه های راداری، مخابراتی و جنگ الکترونیک در زمینه اطلاعات و شناسایی و مراقبت اهداف و ترددهای سطحی، زیرزمینی و هوایی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از دیگر قابلیت های این کشتی استفاده از سامانه های دفاع شخصی خود، تجهیزات پیشرفته ارتباطی و مخابراتی (مجهز به انواع انکودر) و لینک داده است.

سرلشکر محمد باقری گفت: این اولین ناو جنگی جمهوری اسلامی ایران است که به سامانه های پرتاب عمودی، برد کوتاه و میان برد پدافند هوایی مجهز می شود.

وی افزود: همچنین مجهز به سامانه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، تفنگ های 20 و 30 میلی متری برای پدافند محیطی در درگیری با اهداف هوایی و سطحی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این ناو با بهره گیری از اتاق عملیات مبتنی بر نرم افزار اختصاصی برای یکپارچه سازی، مجهز به اولین سامانه پرتاب ترکیبی موشک های سطح به سطح کوتاه و میان برد (SSM) است. مدیریت تئاتر نبرد با قابلیت تشخیص نوع هدف یا تهدید و اختصاص آنها به سیستم های تهاجمی و دفاعی.

سرلشکر باقری افزود: بهره گیری از آخرین تجربه روز دنیا در طراحی و چیدمان فضاها، مکان ها، چیدمان تجهیزات، ترکیب رنگ، انتخاب تجهیزات و ایجاد تمرکز فکری و روانی خدمه هواپیما از دیگر ویژگی های این شناور است.

ویژگی های شناور شهید سلیمانی

وی در ادامه گفت: در تولید این کشتی تجربه فرماندهان، مدیران، استفاده کنندگان در سطوح مختلف ارتش (ارتش، ارتش و وزارت دفاع) و کشور (مراکز تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های صنعتی کشور) کشور) استفاده شده است.در راستای رفاه روز افزون از محصولات مدرن و مزیت های فناوری های روز و تامین فضای زندگی همراهان جهت اجرای ماموریت های رزمی و آموزشی و اتاق پزشکی مجهز استفاده شده است. با تجهیزات کامل نجات از ویژگی های شناگر شهید سلیمانی نیز تهیه شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در این مراسم گفت: دارا چهار موتوره، ششصد تن وزن و پنج هزار گره برد دارد.

سردار علیرضا تنگسیری افزود: ناو موشک انداز شهید روحی به طول 37 متر و برد موشک 180 کیلومتر توانایی دریانوردی 850 مایل را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید