اتصال دریا به دریا به زودی اجرایی می‌شود

​وزیر راه و شهرسازی:

​وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتصال دریا به دریا تا چند ماه‌ آینده به اتمام خواهد رسید، گفت: این خط ترانزیتی ریلی، بندر شهید رجایی در هرمزگان را به بندر کاسپین متصل می کند.


به گزارش

خبرگزاری موج،


به نقل از سازمان بنادرو دریانوردی مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح مدرن ترین فرودگاه کشور در کیش با بیان اینکه اتصال دریا به دریا تا ماه‌های آتی در کشور به اتمام خواهد رسید، گفت: این خط ترانزیتی ریلی، بند شهید رجایی در استان هرمزگان را به بندر کاسپین در دریای خزر متصل خواهد کرد.

بذرپاش اظهار داشت: خط ترانزیتی چابهار به مشهد یکی دیگر از مهمترین پروژه‌های راهبردی ترانزیتی کشور محسوب می‌شود؛ همچنین خط ریلی شرق به غرب کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ باید قبول کنیم که گفتن این پروژه‌ها در یک دوره خاص آرزو بود که امروز توسط دولت سیزدهم عملیاتی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از آینده کشور به توسعه مسیرهای ترانزیتی وابسته است، اظهار کرد: دولت سیزدهم شرایطی فراهم کرده که در اجلاس اکو همه کشورهای عضو در فراز صحبت‌هایشان به نقش ایران در ترانزیت جهانی اشاره داشتند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما امروز در شرایط ویژه‌ای قرار داریم که موضوع ترانزیت را در حد موضوع نفت برایمان با اهمیت کرده است.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید