طرح احیای دریاچه ارومیه به زودی اجرایی می شود


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884959

وزیر نیرو با اشاره به تکمیل بخشی از طرح های احیای دریاچه ارومیه گفت: این طرح ها به تدریج در ماه های آینده اجرایی می شود که مهم ترین آن انتقال فاضلاب بهداشتی تبریز و ارومیه است. و تونل انتقال روی آب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ، علی اکبر محرابیان امروز در حاشیه بازدید از پروژه های احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران افزود: اولین پروژه ای که قرار می گیرد. انتقال فاضلاب بهداشتی شهرهای تبریز و ارومیه به این دریاچه به زودی به بهره برداری می رسد و در تلاش هستیم تا با رفع مشکلات فنی هر چه سریعتر تونل تکمیل شود و انتقال آب به خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای احیای دریاچه ارومیه اهمیت ویژه ای قائل است و رئیس جمهور دائماً این موضوع را رصد می کند، خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی در سفر به آذربایجان غربی از دریاچه ارومیه بازدید کرد و پس از این سفر در جلسات دولت درباره اجرای برنامه ها بحث و تبادل نظر کرد. و اتخاذ سیاست های لازم برای احیای مناسب دریاچه بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به اینکه در جلسه آینده دولت گزارشی از وضعیت پروژه ها ارائه خواهد کرد، افزود: امیدواریم با اعطای اعتبارات لازم بتوانیم روند اجرای پروژه ها را تسریع کنیم. البته ممکن است برخی از پروژه ها نیاز به تغییر سیاست داشته باشند که باید در ستاد مورد بحث قرار گیرد.

محرابیان آغاز چند طرح جدید برای احیای دریاچه ارومیه را ضروری دانست و یادآور شد: استفاده از همه ظرفیت ها به ویژه در حوزه مدیریت آب و همچنین استفاده از توان نهادهای مختلف مانند وزارت جهاد کشاورزی، انرژی، حفاظت از کشور و محیط زیست در جهت احیای دریاچه ارومیه بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه ریزی ها از گذشته آغاز شده و با تغییراتی که امروز در ستاد با مصوبه دولت در هفته گذشته رخ داد، باید برخی سیاست های غلط بازنگری شود و پروژه های نیمه تمام به زودی تکمیل شود. امکان پذیر است و پروژه هایی که مشکل دارند، فنی است، سعی می کنیم مشکلات آنها را برطرف کنیم.

وزیر نیرو همچنین یکی از مهمترین مسائل را مدیریت آب در کشاورزی عنوان کرد و افزود: از دهه 80 تاکنون سطح زیرکشت در منطقه 3.5 برابر شده است که به معنای مصرف زیاد آب است. ضمن اینکه در این مزارع و باغات به کمک تکنولوژی روز و آبیاری می توان این اراضی را حفظ کرد و ضمن کاهش شدید مصرف آب و کمک به احیای دریاچه، از تهدید معیشت مردم نیز جلوگیری کرد که در دستور کار قرار دارد. دولت.

محرابیان با اشاره به لزوم استفاده از همه پتانسیل ها به ویژه ظرفیت های اجتماعی و عمومی منطقه و کشور برای احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد: دریاچه ارومیه از اهمیت ملی، بین المللی و اکولوژیکی برخوردار است و همه ظرفیت های کشور وجود دارد. و باید از منطقه برای بازسازی آن استفاده کرد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید