دولت و مجلس برای احیای دریاچه ارومیه آستین بالا بزنند/ تسریع در انتقال آب برای احیای دریاچه ارومیه لازم است


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882817

عیسی زاده گفت: امیدواریم اقدامات هیئت تحقیق و تفحص به نفع دریاچه ارومیه باشد و دولت و مجلس تا دیر نشده برای احیای دریاچه ارومیه و رسیدن آب به دریاچه ارومیه سریعا آستین ها را بالا بزنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی عیسی زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: در گذشته بارها در مورد وضعیت دریاچه ارومیه به ما تذکر داده شده بود و متذکر شدیم که در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه ذرات نمک به وجود می آید. از آذربایجان خواهد آمد.» حتی پایتخت را تهدید می کند و آن را به بیابان تبدیل می کند.

نماینده مردم میاندوآب در شورای اسلامی افزود: بنابراین در این راستا هر ساله بودجه ای از سوی دولت های وقت تحت عنوان ستاد احیای دریاچه ارومیه تعیین می شود و از کسانی که مسئول بودند پرسیدیم این بودجه کجاست. هزینه شد و چرا با وجود هزینه های انجام شده، دریاچه احیا نشده است.

وی انحراف آب از نقاط دیگر به سمت دریاچه و کاهش بارندگی و افت سطح آب های زیرزمینی به دلیل استفاده کشاورزی را از جمله موارد مطرح شده در منطقه عنوان کرد و گفت: از این رو به وضعیت کنونی منطقه رسیده ایم. با آب مشکل دارند

عیسی زاده با اشاره به اینکه از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی الگوی کشت در منطقه را برای کشاورزان مشخص نکرده است، تصریح کرد: باید الگوی کشت مشخص می شد و بنابراین کشاورزان بر اساس نیاز خود کشت را به صورت سنتی انجام دادند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تمامی موارد و موارد، تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در مجلس رای به تعیین قیمت کردها و بررسی چرایی بیمار شدن دریاچه ارومیه بیشتر شد. و هر روز که می گذرد بیمارتر می شود و طبق پیش بینی ها باید با انتقال آب در منطقه در وضعیت خوبی قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم با اقدام هیئت تحقیق و تفحص به نفع دریاچه ارومیه باشد و دولت و مجلس بلافاصله آستین ها را بالا بزنند تا دیر نشده برای احیای دریاچه ارومیه و آب زاب به دریاچه برسد. ارومیه.

عیسی زاده گفت: در حال حاضر تنها آبی که به دریاچه می رسد آب زرینه رود، رودخانه میاندوآب است که با توجه به اینکه تامین کننده آب شرب و کشاورزی و بستر رودخانه برای آبزیان است، به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد و بنابراین. اگر پرس و جوها و بررسی ها به سرعت انجام شود. اگر اعتبارات و هزینه های حاصل از بودجه انجام شود و هزینه شود و تخصیص داده شود، مشخص می شود که می توانیم انتقال آب را تسریع کنیم و بخشی از دریاچه را احیا کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید