انتقال آب معدنی سیب گامی مهم برای احیای دریاچه ارومیه / جمع آوری امضا برای درخواست وزیر نیرو


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883275

نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی مطرح کرد؛

تاجلدینی گفت: تاکنون 29 نماینده مجلس طرح سوال از وزیر نیرو در خصوص وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه را امضا کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید محمدرضا میر تاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار آناج، سفر وزرای محیط زیست 11 کشور به ایران را یک فرصت دیپلماتیک و اقتصادی دانست و اظهار داشت: در یک ماه اخیر شاهد بوده ایم. آمد و شد هیات های مهم اقتصادی متعدد در کشور و این گام مهمی در تاثیر تحریم ها محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت های صادراتی در بازار کشورهای همسایه از مزایای ظرفیت های دیپلماتیک اخیر است که افزایش تولید و رشد اقتصادی کشور را در پی خواهد داشت. البته گسترش ارتباطات فرهنگی و اجتماعی را نیز می توان از مزایای جانبی این اهمیت به حساب آورد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و ایسکو در شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصویب طرح تحقیق و تفحص در مجلس گام مثبتی است که با تلاش نمایندگان استان محقق می شود، گفت: با سایرین نمایندگان مجلس، بازدیدی از زمین در تونل معدن سیب داشتیم که به پایان رسیده است.» و موارد جزئی بتن ریزی باقی مانده است و احتمالاً طی 2-3 ماه آینده به طور کامل تکمیل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سد معدنی سیب ظرفیت ذخیره سازی 150 میلیون لیتر آب را دارد که برای احیای دریاچه ارومیه استفاده می شود، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری اعتبارات قابل توجهی تخصیص یافت که باعث شد این پروژه تا حد امکان پیش برود. – به سرعت، خواهد شد

تاج الدینی با بیان اینکه شخصا در خصوص دریاچه ارومیه سوالی را به وزیر نیرو پیشنهاد دادم اذعان داشت: در این سوال از وزیر پرسیده شد که چرا طرح انتقال آب از سد معدنی سیب به دریاچه ارومیه علیرغم پیشرفت در حال انجام است. 98 درصد و تکمیل حفر تونل 37 کیلومتری و تکمیل کانال 12 کیلومتری و با وجود 155 میلیون آب در مخزن سد معدنی سیب افتتاح نمی شود و انگیزه ای برای بهره برداری وجود ندارد.

وی افزود: همچنین با طرح این سوال که «چرا با وجود تکمیل سد بادین آباد، اجرای کانال 4.5 کیلومتری آن که وظیفه انتقال 180 میلیون مترمکعب آب به مخزن سد معدنی سیب را دارد، بدون دلیل انجام می شود. در دستور کار و اولویت شرکت آب نیرو “بیرون رفتن”. علاوه بر دو سوال مطرح شده، در صورت به حد نصاب رسیدن امضاها برای پاسخ وزیر نیرو به مجلس ارائه می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و ایسکو در شورای اسلامی بیان کرد: تاکنون از 29 نماینده مجلس برای درخواست از وزیر نیرو امضا جمع آوری شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید