مجلس آنقدر در حمایت از دولت اغراق می کند که به طرف مقابل می افتد/دولت برای تغییر کابینه باید آستین ها را بالا بزند

مجلس آنقدر در حمایت از دولت اغراق می کند که به طرف مقابل می افتد/دولت برای تغییر کابینه باید آستین ها را بالا بزند

روز جدید : نماینده سابق مجلس گفت: آقای رئیسی روز به روز بیشتر متوجه واقعیت ها می شود. او قبلاً بیرون از چاله بود اما الان در چاله است و امروز متوجه شده است که کار اجرایی در کشور ما سختی دارد و شعارهایی که اول در انتخابات داد خریدار دارد بعد خریدار نیست و ما باید آستین ها را بالا بزنیم و کار کنیم.

گلمعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده سابق مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس از عملکرد دولت ناراضی هستند، از این وضعیت انتقاد کرد. با وجود دعوت از ابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات قبل از انتخابات، دلیل این انتقاد چیست؟ این حمایت صددرصدی بی قید و شرط مجلس را تضعیف کرده است و الان همه پرونده ها اتهام مجلس است و مردم مجلس را زیر سوال می برند.

وی افزود: مجلس از این پس برای عقب نماندن شروع به سوال و اعتراض و ازدحام جمعیت کرد. اما سوال عمومی برای نمایندگان مجلس همچنان قوی است. مردم به این مردم می گویند شما به آنها رای دادید، به وزیری رای دادید که سابقه اداره صنف نداشته است، معلوم است اگر بیاید نمی تواند وزارتخانه ای را اداره کند. شما به مردی رای دادید که اصلاً کارمند دولتی نبوده و انشاءالله هنوز اختیاراتش مشخص نیست. قابل پیش بینی است که وقتی وزیری را که سابقه مدیریتی ندارد بسازید، حالا می تواند رئیس این وزارتخانه باشد؟!

نماینده سابق مجلس گفت: اولاً نمایندگان افراط کرده اند. 220 نفر به آقای رئیسی نامه نوشتند که بیاید. خود آقای رئیسی می خواست بیاید. حالا چی نوشتی چی ننوشتی. شما نماینده مجلس هستید، یعنی شخص حقوقی مستقلی ندارید که کاری را که می خواهید انجام دهید. شما باید از جامعه هدف خود اجازه می گرفتید. بعد کورکورانه به همه وزرا رای دادید که اصلا خوب نبود و الان مردم برای کابینه ضعیف هزینه می کنند.

وی افزود: امروز هم که مردم از آنها انتقاد می کنند به دولت حمله می کنند تا آن را فرافکنی کنند. امروز مجلس باید به دولت کمک کند. اگر امروز بیاید خط خود را از دولت جدا کند بزرگترین اشتباه برای کشور خواهد بود. امروز که می بینند جامعه ملتهب، ناراضی و عصبانی است، مجلس می خواهد از این مشکلات خلاص شود و می گویند کی بود؟ ما نبودیم. این حرفه ها رو به جلو است و مردم این حرفه ها را از نمایندگان قبول ندارند.

ایمن آبادی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده شاهد اختلاف بین دولت و مجلس خواهیم بود، گفت: فکر می کنم در سال آینده تنش بین دولت و مجلس بیشتر شود. زیرا تاکنون دولت تقریبا هیچ نتیجه موفقیت آمیزی نداشته است و همین امر باعث نارضایتی مردم می شود و نمایندگانی که می خواهند به مردم رای دهند در سال گذشته نماینده مجلس شده اند و از این پس در آغوش مردم خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی گفتند با یکپارچه شدن دولت و مجلس کار قوه مجریه بهتر و سریعتر پیش می رود اما امروز شعارهای دولت محقق نمی شود، مشکلات کجاست و راه حل این مشکلات را کجا می بینید. ? مازاد! «همگنی» به این معنا بود که تنش‌های غیرضروری، چالش‌های غیرضروری، توهین و غیره وجود نداشته باشد. مثل دو سال اخیر آقای روحانی، اگر آقای روحانی در بهشت ​​را باز می کرد، به جهنم نه می گفتند.

وی افزود: مجلس با کمبود بودجه، رای اعتماد به وزرا و داستان های دیگر بسیار مواجه شد و مردم هزینه آن را پرداخت کردند. یکنواختی به این معناست که تنش، درگیری، جنگ و مانع وجود نداشته باشد. اما نه اینکه کسی کارش را انجام نمی دهد. همه باید وظایف قانونی و حرفه ای خود را بدون حب و بغض انجام دهند. وحدت خوب است اما اگر از رسالت اصلی کشور و مردم خارج شویم برای چه مجلسی ساخته شده است؟ خب بازم مجلس رو تعطیل کن!

جعفرزاده ایمن آبادی توضیح داد: اگر همه باید رای می دادند و کل کشور کابوس است و دولت هر کاری می خواهد انجام می دهد پس مجلس برای چیست؟ مجلس یک جایی جلوی او را بگیرد و بگوید این خوب نیست. مردم امروز کاملاً موجه هستند که ادعا کنند این صحبت ها نگاه پوپولیستی دارد و به پشت صحنه می روند، کار دیگری می کنند و با پوند رأی می دهند. آنها صدای خود را به برخی از تندروهای ثبات می دهند و سپس می خواهند چهار کلمه در میان مردم بگویند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس وزیر دولت را استیضاح می کند یا دولت را مجبور به تغییر کابینه می کند، گفت: دولت باید آستین ها را بالا بزند. آقای رئیسی شعار «بدون تعارف» را داشت. کابینه واقعا ضعیف است. چقدر می خواهد خرج مردم کند تا به او ثابت کنند؟ سازمان برنامه و بودجه رها شده است. بدن کارشناس بسته است. وزرای اقتصاد و تعاون همه کارکنان خود را مسدود کردند. اینقدر کارمند رفتند مقاله نوشتند، اینها رفتند همه را بلاک کردند.

این نماینده سابق مجلس افزود: باید به آقای رئیسی حقوقی بدهیم. آقای رئیسی عضو حزب یا گروه نبود و در قوه قضاییه خدمت می کرد. بالاخره آقای رئیسی چهل قاضی را خوب می شناسد. ربطی به صنعت، بانک، بازار، کشاورزی، هتلداری و غیره نداشت. این امر باعث تحمیل نیروهای فقیر، بی سواد و بعضاً مشکل ساز از هر طرف شده است و امیدوارم اگر آقای رئیسی اقدامی نکند، خود مجلس این اقدام را انجام دهد.

وی گفت: ما همچنان وظیفه داریم به آقای رئیسی کمک کنیم. آقای رئیسی به طور فزاینده ای از واقعیت ها آگاه می شود. او قبلاً بیرون از چاله بود اما الان در چاله است و امروز متوجه شده است که کار اجرایی در کشور ما سختی دارد و شعارهایی که اول در انتخابات داد خریدار دارد بعد خریدار نیست و ما باید آستین ها را بالا بزنیم و کار کنیم. در نهایت مجلس اشتباه کرد و افراط کرد و کار خود را نکرد و برای مردم قیمت گذاشت و حالا مجلس باید به دولت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید