سخنگوی دولت: فروش نفت در دولت سیزدهم بالا بود اما متاسفانه هزینه ها هم بالا رفته/دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین، نان و دارو ندارد/ نرخ ارز رسمی نصف شد

سخنگوی دولت: فروش نفت در دولت سیزدهم بالا بود اما متاسفانه هزینه ها هم بالا رفته/دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین، نان و دارو ندارد/ نرخ ارز رسمی نصف شد

روز جدید علی بهادری، سخنگوی دولت گفت: نرخ رسمی ارز نصف نرخ است و عرضه ارز در این بازار بالا است و زمانی که نیمی از ارز بین واردکننده توزیع می شود، قیمت ها بر اساس نیم بها است نه غیررسمی. بازار ارز و تولید کنندگان او حق ندارد با توجه به بازار غیررسمی قضاوت کند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفت و گو با شبکه 6 سیما با اشاره به اقتصاد مقاومتی دولت برای ارتقای معیشت مردم گفت: شعار اصلی دولت سیزدهم عدالت محوری است حدود 6 میلیون نفر در کشور بدون بیمه بودند. 52 میلیون نفر تحت پوشش دولت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از هم اکنون باید تجلیل شود که تامین اجتماعی در کشور اجرا شده است، افزود: برای رها شدگان دولت تدبیری در نظر گرفته است که با مراجعه مردم به بیمارستان با ثبت کد ملی بیمه شوند. .

سخنگوی دولت گفت: اجرای قانون وظیفه دولت است که در گذشته در اجرای قانون با تاخیر مواجه شده است.

وی افزود: می گویند چگونه آزادسازی ساحل محقق شد که باید بگویم وصیت نامه بود و این باعث آزادسازی ساحل شد و تحقق بیمه سلامت یکی از آن اراده هاست.

بهادری جهرمی با اشاره به موضوع حقوق بازنشستگان گفت: دولت در همه حوزه های دادگستری مرکزی مانند بیمه یا حتی بازنشستگی دیده می شود و دولت سعی کرده است حقوق ها را به نفع عدالت افزایش دهد. بازنشستگان امروز تلاش کردند: «حداقل 6 میلیون دستمزد بگیرید که قبلا خیلی کم بود.

وی در بخشی دیگر با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: سیاست خارجی دولت سیزدهم متوازن است یعنی قصد دارد از ظرفیت همه کشورها استفاده کند.

بهادری جهرمی افزود: متأسفانه در گذشته سیاست خارجی کشور بر یک طرف متمرکز بود اما این دولت قصد دارد به صورت متعادل با آن برخورد کند. ما مشکل را حل کردیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: حجم تجارت ایران در سال گذشته شکسته شد و توانستیم از مرز 100 میلیارد دلار عبور کنیم که نشان می دهد سیاست متعادل بسیار موثر است و باید به همه کشورها برویم.

بهادری جهرمی گفت: اصولا سیاست خارجی دولت سیزدهم رابطه متوازن با همه کشورها است و برای دولت سیزدهم همه کشورها اولویت دارند و معاونت سیاسی وزیر امور خارجه مسئولیت این روابط را بر عهده دارد.

وی با اشاره به فروش نفت گفت: امروز مطرح می شود که اگر در دولت سیزدهم فروش نفت بالاست چرا روی میز نمی بینیم. باید گفت در دولت سیزدهم فروش نفت بالا بود اما متأسفانه با مشکلات جهانی قیمت ها در حال افزایش است، ما کشورها بودیم وقتی درآمدها زیاد شد هزینه ها هم افزایش پیدا کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نرخ رسمی ارز نصف نرخ است و عرضه ارز در این بازار بالا است و زمانی که نیمی از ارز بین واردکننده توزیع می شود، قیمت ها بر اساس نیم بها است نه بازار غیررسمی ارز و هیچ واردکننده یا وارد کننده ای نیست. تولید کننده با توجه به بازار غیررسمی نرخ مناسبی دارد.

نرخ ارز رسمی کشور نصف نرخ است

بهادری جهرمی در بخشی دیگر درباره کلمه تصمیم سخت رئیس جمهور تصریح کرد: تصمیم سخت به معنای مبارزه با فساد بود و دولت قصد دارد در مبارزه با فساد به کسی اطمینان ندهد و این تصمیم سخت یک اقدام محسوب می شود.

وی افزود: ابتدا از حمایت مردم در اصلاحات اقتصادی تشکر می کنم. با توجه به فشارها و تورم موجود در جامعه همواره باید تلاش کنیم تا خبرهای خوش را در جامعه منتشر کنیم و به دنبال رفاه مردم باشیم.

سخنگوی دولت در خصوص بحث عادلانه بودن یارانه ها گفت: چند سالی است که در توزیع یارانه ها فقدان حاکمیت و برنامه ریزی وجود دارد و دولت تلاش کرده این اصلاحات را انجام دهد تا توزیع یارانه ها به صورت عادلانه انجام شود. بر ارز تاکید کرد: دارو و نان حذف نمی شود و دولت هم قصد افزایش بنزین، نان و دارو را ندارد.

بهادری جهرمی گفت: کالا برگ در چند استان کشور به صورت غیر رسمی اعمال می شود و تا نهایی شدن یارانه ها به همین صورت پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید