دولت برنامه ای برای افزایش قیمت نان ندارد/ امکان صدور مجوز موقت برای نانوایی های بدون مجوز وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن منصوری استاندار تهران یکشنبه شب در جلسه شورای آرد و نان استان تهران در دفتر استاندار تهران گفت: در آرد و نان نباید کم و کاستی داشته باشیم، آرد و نان خط قرمز ماست. . رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که نان نباید گران شود.

وی گفت: دولت برنامه ای برای افزایش قیمت نان ندارد و در حال حاضر قیمت نان ثابت است و اصلا برنامه ای برای گرانی نان در دولت وجود ندارد.

استاندار تهران افزود: در خصوص سهمیه آرد و نان نیز ممکن است استانداران در این دو ماه تصمیم به افزایش سهمیه بگیرند و بیت المال هدر نرود و پس از کارشناسی لازم اقدامات لازم انجام شود.

منصوری با اشاره به اینکه بخشی از تعداد زیاد صف های ایجاد شده در چند روز اخیر به دلیل ترس های کاذب است، خاطرنشان کرد: حضور شهروندان در برخی شهرها افزایش یافته و منجر به افزایش سرانه شده است. تعداد اتباع در آمار ثبت نشد و امشب مقرر شد تعداد شهروندان برآورد و بر این اساس سهمیه افزایش یابد.

وی افزود: این بدان معنا نیست که اتحادیه ها نظارت ندارند و اتحادیه ها در این برهه به کمک دولت و مردم بیایند و کمک های مضاعف کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه در صورت نیاز مجوز دو ماهه برای نانوایی های بدون مجوز صادر می شود، گفت: فردا همه استانداران کارگروه آرد و نان تشکیل می دهند و مصوبات جلسه امروز را اجرا می کنند. می گویند آرد کم است اما در موجودی و ذخیره سازی وضعیت اضطراری داریم.

منصوری گفت: از روز دوشنبه ساعت کاری نانوایی ها با تشخیص استانداران دو ساعت افزایش می یابد تا خدمت رسانی به صورت مستمر و جدی انجام شود. هر نانوایی که درخواست سهمیه داشته باشد آن را دریافت می کند و مدیران باید حساب شده و با دقت این کار را انجام دهند.

وی افزود: آرد و آرد انباشته محصولات نانوایی که پیدا و پلمب می شود باید سریعا وارد بازار شود و مدیران نظارت خود را افزایش داده و از تمامی ابزارهای نظارتی استفاده کنند.

استاندار تهران تاکید کرد: هرگونه فروش کمتر، گران فروشی و تعطیلی جدی گرفته می شود و استانداران می توانند سهمیه نانوایی های متخلف را به نانوایی های دیگر اختصاص دهند.

منصوری خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل آرد نیز برنامه ریزی هایی انجام شد و مقرر شد در هر شهرستان یک خط تلفن ویژه برای گزارش های مردمی اختصاص یابد.

وی افزود: در اکثر شهرها مشکلی وجود نداشت و تنها در چند شهر صف های شلوغ نانوایی ها در این زمینه وجود داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید