بیمه شدگان مشمول افزایش قیمت دارو نمی شوند/ تلاش داروسازان برای انتقال ارز دولتی از دارو به بیماران


ساعت: 12:38
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885325

مریم دای گفت: افزایش قیمت تمام شده دارو شامل کسانی هم می شود که بیمه ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم دایی مدیر داروسازی دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک در خصوص این طرح دارویی گفت: هدف از اجرای این طرح انتقال ارز دولتی از دارو به بیمار است که در سال های اخیر ارز تخصیص یافته است. به پزشکی در ابتدای چرخه، یعنی. تولید.

داعی افزود: با توجه به روند ذکر شده هزینه دارو کم است اما در طرح دارویی ارز دولتی فقط به قیمت تمام شده دارو در پایان سیکل و زمانی که به دست بیمار می رسد اعمال می شود. در نتیجه، دارو به عنوان یک محصول استراتژیک می تواند دسترسی داشته باشد

وی بیان کرد: افزایش قیمت برای دارو است اما برای بیمار بیمه شده افزایش قیمتی وجود ندارد برخی از داروها قبلا بیمه شده بودند اما داروهای بدون نسخه داشتیم که حدود 119 نفر از آنها بیمه شده بودند.

داعی همچنین گفت: برخی از داروهای پرمصرف و ضروری که 366 قلم بود نیز مشمول بیمه شد، افزایش قیمت دارو شامل کسانی می شود که بیمه ندارند.

وی گفت: طرح مذکور از سوم تیرماه آغاز شده و کادر درمانی در بیمارستان و سیستم سرپایی دارو را با قیمت قبلی در اختیار بیمار بیمه شده قرار می دهند و افراد فاقد بیمه می توانند با مراجعه به مراکز بیمه سلامت بیمه نامه دریافت کنند و ارز دارو به صورت رایگان است. نیز به آنها داده شده است

داعی با اشاره به اینکه بیمه برای سه دهه اول تا 3 ماه رایگان است، افزود: چک های گسترده در البرز انجام می شود و افراد بیمه شده که با افزایش قیمت داروها مواجه هستند می توانند با شماره تلفن 190 چک های لازم را دریافت کنند. داروخانه ها این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید