هزار و 300 فعال صنایع دستی در استان زنجان بیمه شدند/ هزار و 400 نفر سال طلایی برای جذب سهمیه بیمه شدگان بود.


زمان: 13:17
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855020

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در استان زنجان 10 هزار نفر در حوزه های مختلف صنایع دستی فعال هستند که از این تعداد هزار و 300 نفر بیمه صنایع دستی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر ارجمند در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با استقبال از آغاز هفته صنایع دستی گفت: استان زنجان یکی از استان های پیشرو در صنایع دستی است و خوشبختانه در اکثر رشته های صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران فعال و با تجربه ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه 55 رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد، گفت: ساخت چاقو، ملیله کاری، عسلی، انگشتر، سوزن دوزی و قلم زنی از رشته های پیشرو در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه امسال وزیر میراث فرهنگی شعاری را برای هفته جهانی صنایع دستی انتخاب کرده است، گفت: به شعار برسیم.

وی در خصوص تعداد صنعتگران و بیمه شدگان این شعبه یادآور شد: 10 هزار نفر در رشته های مختلف صنایع دستی منطقه فعال هستند که از این تعداد 1300 نفر توسط بیمه حمایت از صنایع دستی بیمه شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه برای هر استان سهمیه خاصی برای بیمه فعالان در نظر گرفته شده است، گفت: در سال 1400 سهمیه استانی بیمه فعالان صنایع دستی 326 نفر بود که بر اساس این سهمیه بود. انجام شد سال گذشته سال طلایی از نظر جذب سهمیه بیمه برای فعالان صنعتگر استان بود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استانی تعداد بیمه شدگان در سال های اخیر بسیار کمتر بوده است، افزود: البته وزارت میراث فرهنگی برای افزایش سهمیه استانی اقداماتی انجام می دهد اما سهمیه 1401 اعلام نشده است. بیشتر. “

ارجمند بیان کرد: استان زنجان از نظر جمعیتی ظرفیت بالایی در صنایع دستی و فعال دارد و جزو 5 استان برتر است اما در تلاش است تا فعالان این اداره کل بیمه شود و امیدواریم امسال سهمیه های بیشتری بگیریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید