افزایش قیمت دارو با افزایش سقف تعهدات بیمه ای/ 119 داروی بدون نسخه زیر چتر بیمه قرار گرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطاءالله حیدری در حاشیه بازدید از داروخانه های شهرستان بیجار برای ارزیابی روند اجرای طرح دارویار در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: افزایش قیمت ها در چند روز اخیر با افزایش قیمت ها همراه بوده است. محدودیت تعهدات بیمه، و تعداد داروها تحت پوشش Bemme افزایش یافت

وی افزود: 119 داروی بدون نسخه و 366 دارویی که قبلاً تحت پوشش بیمه نبوده اند تحت پوشش بیمه قرار دارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت دارو، سهم بیمار ثابت و در برخی موارد کاهش یافته است، گفت: با افزایش قیمت داروهای ما، تفاوت در افزایش قیمت از سازمان های بیمه گر پرداخت می شود و این بر سهم پرداختی تاثیر می گذارد و بیمار ندارد.

وی تصریح کرد: مابه التفاوت باید در قبض مکانیزه داروخانه درج شود.

حیدری ادامه داد: اگر بیمار با نسخه رایگان به داروخانه مراجعه کند، متصدی داروخانه باید بیمار را برای اخذ بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت معرفی و نسخه الکترونیکی را وارد سامانه کند.

این مسئول در خصوص ممنوعیت کاهش عرضه داروهای ضد بارداری بدون نسخه گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان، عرضه داروهای ضد بارداری بدون نسخه به داروخانه ها ممنوع است.

معاون غذا و داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: پس از این افزایش قیمت در هزینه فنی دریافتی داروخانه ها افزایشی نداشته است.

حیدری با بیان اینکه وضعیت شهرستان از نظر ذخایر دارویی خوب است، گفت: به دلیل مشکلات و کمبودهای موجود در کشور ممکن است برخی از داروها در مقاطعی کمیاب شود اما این مشکل در هفته های آینده حل خواهد شد.

با بیان اینکه عرضه شیرخشک متابولیک و رژیمی به صورت سیستمی و بر اساس نوع و مقدار تجویز شده توسط پزشک می باشد، نام و مشخصات مصرف کننده نهایی مستقیماً توسط سازمان ارسال می شود و داروخانه مجاز به عرضه به افراد دیگر نمی باشد. وی گفت: مصرف و مشکل کمبود به این معنا وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید