بیماران صعب العلاج زیر چتر حمایتی بیمه سلامت / اعمال رایگان بیمه سلامت در مناطق محروم


ساعت: 16:25
تاریخ انتشار: 20/08/1401
کد خبر: 1910139

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد از حمایت بیمه سلامت از بیماران خاص و صعب العلاج شامل 27 نوع بیماری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ; دکتر کیان دهراب پور مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه گچساران با اشاره به خدمات سازمان بیمه سلامت به مردم گفت: بیمه سلامت مهمترین و بزرگترین بیمه پایه است. سیستم در کشور بیمه پایه یعنی بیمه ای که از لحاظ کاهش هزینه های درمان حداقل هایی را داشته باشد تا مردم در مقوله بهداشت و درمان متحمل هزینه های بالایی نشوند.

وی افزود: با این حال نزدیک به 530 هزار نفر از استان معادل 70 درصد بیمه سلامت دارند. در بیمه سلامت پنج صندوق بیمه وجود دارد که بزرگترین آنها صندوق بیمه روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر است که جمعیتی بالغ بر 330 هزار نفر را پوشش می دهد، البته همه جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر در این استان به برکت نظام اسلامی بیمه پایه نیز دارد.

دکتر دهراب پور ادامه داد: با وجود اینکه از این نظر 86 هزار نفر از کارکنان دولت، 72 هزار نفر در صندوق تامین اجتماعی، 40 هزار نفر در صندوق سایر اقشار (کاندیداهای کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگری) و کمتر از 500 نفر تحت پوشش بقیه هستند. وجوه

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بنابراین افرادی که بیمه سلامت دارند از 90 درصد تخفیف در هزینه های بیمارستان های دولتی برخوردار می شوند، همچنین از 70 درصد تخفیف در درمان سرپایی، استفاده از خدمات آزمایشگاهی، فیزیوتراپی، دارو، و غیره.

وی در ادامه بیان کرد: البته خدمات بیمه سلامت در دولت سیزدهم اضافه شده که واقعاً بحث بیمه همگانی است، البته استراتژی دولت و مجلس این است که هیچ فردی در ایران نباشد که بیمه سلامت نداشته باشد. بنابراین در سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت ممکن است افرادی باشند که تحت پوشش هیچ نوع بیمه درمانی نیستند و همه ما وظیفه داریم در این مورد به آنها اطلاع دهیم.

دکتر دهراب پور تصریح کرد: اما باید توجه داشت که سیستم نسبت به افراد ضعیف تر جامعه بیشتر احساس پاسخگویی می کند و دهک های پایین جامعه به جای 90 درصد تخفیف از 95 درصد تخفیف و برای درمان سرپایی 80 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: با این تفاسیر از آنجایی که فرزندان کارکنان دولت در سنین خاصی از پوشش بیمه ای خارج می شوند، انتظار می رود تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و تقریباً 6 میلیون نفر در کشور ما تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. از این رو این اعتبار مورد توجه دولت و مجلس قرار گرفت تا همه مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی افزود: از این رو یکی از خدماتی که از ابتدای آذرماه سال گذشته از طریق سازمان بیمه سلامت ارائه شده است، تخفیف 90 درصدی هزینه درمان ناباروری با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت است. و بچه دار شدن این مشکل در بیمه سلامت نیز مشاهده می شود و هزینه های ناباروری به حداقل رسیده است در حالی که حدود 40 درصد از خانواده های مراجعه کننده نتیجه گرفتند و بیمارستان بی بی حکیمه گچساران ظرفیت خوبی در این زمینه خواهد بود.

دکتر دهراب پور ادامه داد: از دیگر خدمات بیمه سلامت در دولت سیزدهم برداشتن سقف تخفیف مراکز فیزیوتراپی بود که در گذشته تنها درصد کمی از مردم می توانستند از تخفیف بیمه ای استفاده کنند تا این سقف برداشته شود و همه مراجعه کنندگان مراجعه کنند. آنها از 70 درصد تخفیف بهره مند خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: نکته دیگر توانبخشی معلولان است که باز هم شامل تخفیفات ویژه می شود اما آنچه مهم است ایجاد صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص است که در گذشته فقط پنج نوع بود. بیماری ها تحت پوشش این صندوق قرار گرفت و به 27 بیماری از جمله بیماران سرطانی تعمیم یافت.

وی در پایان گفت: سامانه خدمات ارزنده ای را برای خدمت رسانی به مردم ارائه کرده است که البته 68 مرکز جامع خدماتی، بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی و عشایری استان وجود دارد و در تمامی این مراکز پزشک وجود دارد و ما نیز هستیم. تلاش می شود تمام هزینه ها را انسانی انجام دهند و از طریق سازمان بیمه سلامت تجهیزات را به بهترین نحو در اختیار مردم قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید