تزریق واکسن آنفولانزا را برای بیماران خاص و صعب العلاج در نظر بگیرید

ساعت: 20:40
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782438

تدابیر لازم برای تزریق واکسن آنفلوانزا برای بیماران خاص و صعب العلاج اندیشیده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، آنفولانزا یکی از خطرناک ترین بیماری ها به ویژه برای بیماران خاص و صعب العلاج است تا جایی که می تواند منجر به مرگ این افراد شود.

به منظور کاهش خطر ابتلا به آنفلوآنزا در بیماران خاص و صعب العلاج، واکسیناسیون گروه های پرخطر توصیه می شود که به همین دلیل وزارت بهداشت برنامه واکسیناسیون را در دستور کار قرار داده است.

1048 دوز واکسن آنفلوانزا برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه تزریق شد.

بهنام رودی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، گفت: معاون وزیر بهداشت نامه ای مبنی بر وجود 1048 دوز واکسن آنفلوآنزا منتشر کرده است که باید به بیماران خاص و صعب العلاج متقاضی دریافت این واکسن گزارش شود.

وی با بیان اینکه این نامه به مراکز زیرمجموعه ابلاغ شده است، افزود: از مراکز زیرمجموعه خواسته ایم تا لیست بیماران خاص و صعب العلاجی که می خواهند واکسن آنفلوآنزا بزنند را اعلام کنند.

سرپرست بیماری های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاکنون بیماران برخی شهرستان ها مانند سنقر و اسلام آباد اعلام آمادگی کرده اند.

رودی گفت: بیماران خاص و صعب العلاج متقاضی واکسن آنفولانزا باید با بخش بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان های خود تماس بگیرند.

وی گفت: در مرکز استان نیز بیماران مذکور می توانند به مرکز بیماری های شبکه بهداشت و درمان و یا یگان ویژه بیماری های معاونت درمان مراجعه کنند تا اسامی آنها در لیست درج شود.

روندی گفت: «تبلیغات زیادی در مورد واکسن آنفولانزا وجود ندارد.

تامین واکسن آنفولانزا بر اساس اولویت ها است

سارا شاه آبادی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: تعدادی واکسن آنفولانزا از طریق سامانه دولتی وارد استان کرمانشاه شده که طبق دستورالعمل وزارتخانه توزیع شده است.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بر اساس اولویت ها و از طریق معاونت درمان دانشگاه علوم کرمانشاه به بیماران خاص و صعب العلاج اطلاع رسانی می شود تا در صورت درخواست واکسن نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید