3 دسامبر؛ افشای طرح درمان بیماران خاص و صعب العلاج


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905065

میرزایی از رونمایی از طرح بزرگ درمان بیماران خاص، نادر و صعب العلاج کشور در هفته بیمه سلامت خبر داد و گفت: با اضافه شدن 18 گروه جدید به 5 گروه قبلی، در مجموع 23 گروه تحت پوشش این طرح قرار می گیرند. طرحی که در آینده به نزدیک به 40 گروه افزایش خواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ، محمدرضا میرزایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: استان مازندران 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد و با اجرای طرح پوشش بیمه پایه رایگان حدود یک میلیون و 700 هزار نفر یعنی. حدود 50 درصد از کل جمعیت بیمه سلامت دارند.

وی افزود: در این هفته برنامه های متنوعی خواهیم داشت که در برنامه استانی پنجشنبه هفته جاری با حضور نهادهای پیمانکاری بیمه سلامت برگزار می شود.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: بیمه پایه رایگان به جمعیتی با پوشش بهینه بیمه سلامت کمک کرد و 200 هزار عضو جدید در مازندران داشتیم.

این مسئول ادامه داد: تعداد مؤسسات طرف قرارداد ما از 2600 مؤسسه گذشته است و در سال جاری با 200 مؤسسه جدید قرارداد بسته شده است.

میرزایی تصریح کرد: پرداخت ها به این موسسات به صورت منظم انجام می شود و هیچ تعهدی در قبال طرف های قرارداد نداریم و باید بگوییم در شش ماهه نخست امسال حدود 160 میلیارد تومان در حوزه بیماران سرپایی پرداخت کرده ایم.

وی گفت: در زمینه بستری به دلیل اینکه نیاز به پیش پرداخت است، 50 بیمارستان استان باید مدارک را به بیمه سلامت و تاییدیه ارسال کنند، بنابراین کمی زمان می برد و از ابتدای امسال تا پایان تیرماه مبلغ 280 میلیارد تومان به بیمارستان های طرف قرارداد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران به اجرای طرح های مهم استانی در حوزه بیمه سلامت اشاره کرد و اعلام کرد: مهمترین طرح بیمه سلامت طرح بیمه رایگان است که از دی ماه سال گذشته آغاز شده و با اعتباری همچنان ادامه دارد. حدود 6000 میلیارد تومان از دولت آزاد شد

این مسئول با اشاره به پرداخت 400 میلیون تومان برای 275 زوج نابارور در سال گذشته، افزود: این مبلغ در نیمه نخست امسال در استان مازندران به حدود 900 میلیون تومان رسیده است که 553 زوج را تحت پوشش قرار می دهد و در آینده نزدیک به آن خواهیم رسید. 8 مرکز دولتی و خصوصی در زمینه درمان زوج های بارور.

میرزایی تصریح کرد: دولت 6000 میلیارد تومان در حوزه دارویی سرمایه گذاری کرده است که بیش از 300 قلم کالای غیر بیمه شده یا رایگان است که حدود 12 میلیارد تومان بیشتر هزینه کرده ایم و در سه ماه گذشته حدود 12 میلیارد تومان هزینه شده است. در طرح دارویی فقط برای افزایش هزینه داروهایی که پرداخت می کنیم.

وی گفت: 3200 نفر در 60 مرکز ترک اعتیاد تحت پوشش هستند و خدمات دریافت می کنند. وی تاکید کرد: با 60 مرکز برای درمان معتادان متجاهر قرارداد داریم که از ابتدای امسال تا پایان شهریور 500 میلیون به این مراکز پرداخت کرده ایم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: طرح درمان بیماران خاص، نادر و صعب العلاج یکی از مهم ترین طرح های بیمه سلامت در کشور است که از 12 آذرماه معرفی می شود.

این مسئول افزود: صندوقی در بیمه سلامت به همین منظور ایجاد شده و علاوه بر 5 گروه قبلی هموفیلی، تالاسمی، ام اس، دیالیز و پیوند کلیه تحت سرپرستی بیماران خاص، گروه های دسته بندی جدیدی نیز به این مجموعه اضافه می شود. و از خدمات بهره مند خواهند شد.

میرزایی بیان کرد: نسخه های بیمه سلامت در مازندران کاملا الکترونیکی است و روزانه 13 هزار نسخه الکترونیکی در مازندران صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث نسخه نویسی هنوز باید کار کرد و باید به گونه ای ادامه یابد که آسیبی به مردم وارد نشود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: تمامی پرداخت‌های ما الکترونیکی است و صدور نسخه کاغذی فقط با ابلاغ رسمی از سوی سازمان‌های متولی مانند سازمان دفاع قابل قبول است.

محمد کمانگری معاون بیمه سلامت مازندران نیز در این جلسه گفت: سرویس جدید دولت سوم آذرماه معرفی شد که خدمات جدیدی را به بیماران خاص ارائه می کند.

وی افزود: با تشکیل این صندوق بیماران جدیدی به این گروه اضافه می شود که خدمت جدیدی خواهد بود.

معاون بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: با اضافه شدن 18 گروه جدید به 5 گروه قبلی، در مجموع 23 گروه تحت پوشش این طرح قرار می گیرند که در آینده نزدیک به 40 گروه افزایش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید