بسته حمایتی ویژه ۳ گروه از بیماران صعب العلاج را تا پایان هفته اعلام می کنیم


ساعت: 13:46
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900410

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور از ابلاغ بسته حمایتی ویژه 3 گروه بیماران صعب العلاج تا پایان هفته خبر داد و گفت: بلافاصله پس از اعلام این وزارتخانه در سامانه های بیمه سلامت بارگیری و اجرا می شود. معاونت درمان ریاست جمهوری

محمدمهدی نشی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه خبر؛ وی بیان کرد: بسته های خدمات بیماری های صعب العلاج و نادر تدوین شده و پس از تایید 29 بیماری در 3 گروه بیماری تحت پوشش بیمه 100 درصدی یا حداکثر قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه پس از تصویب این موضوع، معاونت درمان بسته های خدماتی را در سامانه های ما بارگذاری می کند تا هزینه ها پرداخت شود، گفت: بیماران خاص و صعب العلاج مانند (PKU) و (MP S) جزو این گروه هستند که علاوه بر بیمه، سعی می کنیم خدمات بیشتری مانند بحث دارو، مراقبت های بیمارستانی و یا اقدامات سرپایی به این بیماران ارائه دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه به محض نهایی شدن پکیج لیست خدمات بیمه شده است، گفت: گروه اول که شامل بیماران انکولوژی، قلبی و روانی مزمن است تا پایان هفته در اختیار ما قرار می گیرد و هفته آینده اعلام می شود. و اعمال خواهد شد.

باید بگویم؛ محمدمهدی نشی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران چندی پیش به بسته حمایتی از بیماران خاص و صعب العلاج، اختصاص پنج هزار میلیارد تومان در بودجه امسال برای این بیماران اشاره کرد و گفت: طبق قانون باید این بیماری ها مشخص شود. توسط صندوق سلامت و وزارت بهداشت و تدوین دستورالعمل ها و بسته های خدماتی مربوطه برای هر بیماری.

به گفته وی؛ پس از تایید این موضوع، بسته های خدمات باید در سیستم های ما بارگذاری شوند تا هزینه ها پرداخت شود. در این طرح در مجموع 29 بیماری در 3 گروه بیماری شناسایی شده است تا بتوانیم حداکثر پوشش بیمه ای را برای این بیماران ایجاد کنیم که شامل بیماران خاص و صعب العلاج می شود. به عنوان مثال، ای بی بخشی از این گروه است که تمامی خدمات را در قالب این خدمات همراه پوشش می دهد و یا در مورد بیماری SMA، بخش بزرگی از خدمات دارویی و توانبخشی در قالب این خدمات همراه تحت پوشش قرار می گیرد.



دیدگاهتان را بنویسید