اعمال بسته ویژه حمایت از 3 گروه از بیماران صعب العلاج در هفته آینده


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902333

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور از اجرای بسته حمایتی ویژه 3 گروه بیماران لاعلاج در هفته آینده خبر داد و گفت: لیست خدمات معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تصویب و در حوزه سلامت بارگذاری شد. سیستم های بیمه ای و منتظر تاریخ آن برای معرفی از سوی وزارتخانه هستیم.ما سلامت هستیم.

محمدمهدی نشی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه خبر؛ وی در خصوص حمایت از بیماران ترمینال و بیماران خاص اظهار داشت: بسته های خدماتی برای بیماری های ترمینال و نادر تدوین شده است و هفته آینده 29 بیمار در 3 گروه بیماری به صورت 100 درصد یا حداکثر ارائه می شوند.

نشی با بیان اینکه لیست خدمات ارائه شده توسط معاونت درمان تایید شده و بسته های خدماتی در سامانه های ما بارگذاری شده است، گفت: در این گروه بیماران خاص و صعب العلاج مانند (PKU) و (MPS) قرار دارند. علاوه بر پوشش بیمه، سعی می کنیم خدمات بیشتری مانند بحث دارو، مراقبت های بیمارستانی و یا اقدامات سرپایی به این بیماران ارائه دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه اقدامات لازم برای اجرای بسته حمایتی ویژه انجام شده و منتظر موعد اجرایی آن از سوی وزارت بهداشت هستیم، گفت: اقدامات لازم برای اجرای این طرح در استان ها و استان ها نیز انجام شده است. یک هفته آینده اعلام و اجرا خواهد شد.

باید بگویم؛ زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با بیان اینکه خبرهای خوبی برای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در راه است، گفت: پرداخت به جامعه هدف یعنی بیماران خاص و صعب العلاج پیش بینی شده است.

شیخی ادامه داد: در وظایف صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج، بر اساس قانون و مفاد اساسنامه، بدون توسعه تشکل های نمایندگی و شعب جدید، تامین مالی بهینه بیماری های خاص و صعب العلاج انجام شود. تعهدات صندوق بیش از تعهدات بیمه پایه و تکمیلی است، فهرست بیماری های خاص و صعب العلاج باید توسط وزارت بهداشت اعلام شود که این کار انجام شده است.

وی تصریح کرد: ارکان صندوق ارکان سازمان بیمه سلامت است و ایجاد پوشش بیمه پایه برای افراد فاقد بیمه بر اساس ماده 70 قانون برنامه ششم و 5 درصد از اعتبارات مصوب این قانون است. صندوق برای حمایت مالی بیشتر در اختیار مدیرعامل قرار می گیرد و تشکیلات این صندوق هیئت سیاست گذاری وزارت بهداشت، کارگروه ملی و استانی و دبیرخانه دائمی بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت است.

دیدگاهتان را بنویسید