کمبود 350 دارو در کشور/ 5 هزار میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج تصویب شد


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882800

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره افزایش قیمت دارو در کشور گفت: در کنار افزایش قیمت دارو، با کمبود 350 قلم دارو نیز در کشور مواجه هستیم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با عصرهامون اظهار داشت: علیرغم تاکید رئیس جمهور بر عدم افزایش قیمت تمام شده داروها و کمبود آنها، همچنان شاهد این مشکلات در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه فهرستی از کمبودهای دارویی تهیه و به رئیس جمهور ارائه کرده ایم، افزود: در جلسه ستاد مبارزه با کرونا به طور مرتب این موارد را یادآوری می کنیم.

شهریاری با بیان اینکه یکی از مصوبات شورای اسلامی این است که قیمت خدمات درمانی و دارو نسبت به شهریور 1400 ارزانتر باشد و افزایش نیابد، تصریح کرد: در بودجه اعتبارات کافی تخصیص داده نشده است و این مشکل همچنان وجود دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: علیرغم دستور ویژه رئیس جمهور، اما بنا به دلایلی نمی خواهم وارد شوم، سازمان بودجه برنامه نتوانسته بودجه ای را تامین کند و تا زمانی که منابع تامین نشود. به شرطی که این مشکل وجود داشته باشد.

شهریاری تصریح کرد: ما به عنوان وظیفه نظارتی این موضوع را به طور مرتب هم به رئیس جمهور و هم به رئیس مجلس گزارش می کنیم و همچنین پیگیری می کنیم.

وی در خصوص هزینه تامین داروهای بیماران خاص نیز گفت: برای اولین بار در مجلس 5 هزار میلیارد تومان برای بیماران سرطانی، خاص و صعب العلاج مصوب کردیم که متاسفانه این پول از سازمان برنامه و بودجه تخصیص نمی یابد. و تا زمانی که توزیع نشود مشکلی وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به مغایرت سازمان برنامه و بودجه با وزارت بهداشت و درمان افزود: اختلاف نظری که در جلسه قبلی ستاد ملی مبارزه با کرونا به رئیس جمهور مطرح کردم که به دلیل اختلاف نظر بین مسئولان وزارت بهداشت و درمان از نظر منابع. مالی در کنار سازمان برنامه و بودجه است تا هیاتی بی طرف را برای بررسی این موضوع بفرستد تا دلیل عدم پرداخت این اعتبار به وزارت بهداشت مشخص شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید