شفافیت نظام سلامت در گرو اعمال نسخه الکترونیکی / «حذف نسخه روی کاغذ» و «عدم رعایت نسخه الکترونیکی» درد لاعلاج در برخی نقاط کشور است.

ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800708

نماینده مردم هش، میرجاوه و نصرت آباد در مجلس گفت: در برخی مناطق پرونده پزشکی تا زمان فراهم شدن بستر الکترونیکی نسخه ابطال شده است. بنابراین وزارت بهداشت باید با بیمه سلامت و تامین اجتماعی تفاهم نامه ای تنظیم کند و برای مراکز درمانی مشوق هایی در نظر بگیرد تا این قانون که منجر به شفافیت نظام سلامت می شود هر چه زودتر ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار شبکه های اجتماعی راه دانا؛ اعمال هر قانونی در کشور دارای مزایا و معایبی است و کپی برداری الکترونیکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی به مزایای آن اشاره می کنند آنها درست می کنند. آنها هستند، برای مثال گفته می شود اشتباهات تجویزی و تجویزی پزشکان و داروخانه ها در روند درمان بی سابقه بوده که گاه خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته است. کپی الکترونیکی این میزان خطا را به شدت کاهش می دهد از سوی دیگر، برخی دیگر معتقدند که نسخه نویسی الکترونیکی از قاچاق دارو و سوء استفاده از مدارک پزشکی جلوگیری می کند. و منجر به افزایش شفافیت در سیستم مراقبت های بهداشتی می شود اتفاق می افتد. مخالفان قانون اما به مهیا نبودن زمینه اجرای آن نیز اشاره می کنند آنها می گویند در جای او دلیل موجهی وجود دارد که اگر زمینه اجرای این طرح ملی و کلان در اقصی نقاط کشور فراهم نباشد، بسیاری از هموطنانمان به ویژه در شهرها و مناطق مرزی و کم درآمد ، با مشکلات جدی مواجه خواهند شد که امکان پذیر نیست. باید از دفترچه استفاده کنند نه از قابلیت استفاده از نسخه الکترونیکی که وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام سلامت باید رفع این نقص را در اولویت قرار دهد.

984eca69 e364 4a2d 8f7b 37be5ac2d85d خبر خاکستری

در همین راستا با اسماعیل حسین زهی نماینده مردم حوزه انتخابیه حش، میرجاوه، نصرت آباد و کورین در استان سیستان و بلوچستان که تجربه زیادی در سمت های اجرایی دارد گفت وگو کردیم تا زیرساخت های حوزه انتخابیه خود را برای اجرای این امر بداند.

اسماعیل حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا; وی با تاکید مجدد بر ضرورت اجرای قانون کپی برداری الکترونیکی گفت: متاسفانه شرایط لازم برای اجرای این قانون به طور کامل فراهم نشده و در حال حاضر با مشکل مواجه هستیم.

سردرگمی مشتری

107673a0 744b 4d6a a49e a3bf060fbfbb خبر خاکستری

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در حوزه انتخابیه هش، میرجاوه، نصرت آباد و کورین با اشاره به شکایت برخی از هموطنان گفت: مردم من از مشکلاتی که برایشان پیش آمده گلایه دارند. آنها درست می کنند. به عنوان مثال در حال حاضر طبق قوانین دفترچه های خدمات پزشکی تمدید نمی شود و از طرفی برخی از مطب ها بسترهای لازم برای استفاده آنلاین از خدمات را فراهم نمی کنند و این امر باعث سردرگمی مشتریان شده است.

نبود بسترهای لازم برای کپی‌نویسی الکترونیکی در برخی استان‌ها

این نماینده مجلس با ابراز امیدواری از فراهم شدن شرایط لازم برای اجرای قانون کپی برداری الکترونیک، گفت: این طرح و این قانون به تصویب ما رسیده و دارای مزایای فراوانی است، اما لازم است شرایط لازم برای اجرای آن فراهم شود. اجرای کامل این قانون ادامه داد: برای اینکه مردم دچار مشکل نشوند زیرا متاسفانه هنوز برخی از شهرستان ها و استان ها زمینه لازم برای اجرای این قانون را ندارند و امیدواریم با پیگیری های لازم مشکلات برطرف شود.

سوء استفاده از کتاب های فیزیکی را متوقف کنید

ed2a2f26 1a99 4a18 9783 794596fdf607 خبر خاکستری

حسین زهی در خصوص مزایای این طرح گفت: یکی از مهمترین مزیت های قانون نسخه الکترونیک این است که امکان سوء استفاده از مدارک پزشکی از بین رفته است. می رود. اما ما باید این قانون را به گونه ای اجرا کنیم که مردم در تمام نقاط کشور به طور یکسان از مزایای آن بهره مند شوند. بنابراین، وزارت بهداشت، درمان، تامین اجتماعی و سایر نهادهای ذیربط باید برای اجرای صحیح این قانون با یکدیگر مرتبط باشند. این کار سختی نیست. اما این امر زمان بر است و مسئولان باید تلاش های لازم را برای تحقق این امر انجام دهند.

مناطق تحت تأثیر درگیری

سخنگوی مردم هش و میرجاوه درباره برخی مشکلات مردم در حال حاضر گفت: برخی از بیمارانی که دفترچه بیمه آنها تمام شده است به پزشکان مراجعه می کنند. انجام می دهند و آنها می خواهند با ارائه کد ملی خدمات پزشکی دریافت کنند اما در برخی مطب ها به آنها گفته شده است شاید هنوز امکان استفاده از خدمات سلامت با کد ملی وجود نداشته باشد. طبق نظر به نظر می رسد نهادهای ذیربط باید نظارت بیشتری داشته باشند و برای رسیدگی به این مسائل اقدام کنند.

عدم قطعیت بیمه تکمیلی

0acfad31 e2c0 4007 a9a4 42f34282b81b خبر خاکستری

وی در خصوص شفافیت نظام سلامت از طریق اعمال نسخه الکترونیک گفت: اکنون بحث فرار مالیاتی موضوع مهمی است که باید با اعمال دقیق نسخه های الکترونیکی از آن جلوگیری کنیم. در حال حاضر برخی از کلینیک های خصوصی تمایلی به ارائه مدارک به بیماران مبنی بر بهره مندی از خدمات بیمه تکمیلی ندارند.

عدم استفاده برخی از پزشکان از درگاه الکترونیکی

حسین زهی در خصوص دلایل عدم رعایت قانون نسخه نویسی الکترونیک توسط برخی پزشکان یا مراکز گفت: مهمترین دلیل عدم رعایت این قانون توسط برخی پزشکان مشکلات مالی است. در حال حاضر می بینیم که برخی از پزشکان نمی خواهند از درگاه پرداخت الکترونیکی استفاده کنند زیرا نمی خواهند در فضای شفاف مالی کار کنند. در واقع آنها هستند آنها می خواهند از پرداخت مالیات اجتناب کنند. اینجاست که نیاز به ارتباط بین وزارت بهداشت و وزارت اقتصاد به وجود می آید می توان از چنین اقداماتی جلوگیری کرد.

برخی از مزایای دیگر رونویسی الکترونیکی

وی با اشاره به مزیت دیگر حذف بروشور گفت: حذف بروشور باعث می شود. امکان ورود سوابق پزشکی بیمار به سیستم وجود دارد و بنابراین ضمن اینکه پزشک زمان بیشتری برای معاینه بیمار دارد، امکان دسترسی به پرونده پزشکی وی نیز وجود دارد. اتفاق می افتد. از سوی دیگر، کپی رایتینگ الکترونیکی باعث می شود می توان از تجویز داروهای استرس اجتناب کرد و پزشک ممکن است برای بیمار دارو تجویز کند او خواهد بود، او مسئول خواهد بود. در واقع کپی الکترونیکی را آغاز کنید فقط می توان داروهای لازم را تجویز کرد، زیرا نوعی نظارت بر کار پزشک وجود دارد. با این روش امکان تماس برخی پزشکان با داروخانه ها و تجویز داروهای اضافی برای بیمار وجود ندارد. نسخه الکترونیکی نباید به داروخانه خاصی مراجعه کند، اما بیماران نباید به هیچ داروخانه ای مراجعه کنند. آنها می توانند داروهای خود را تولید کنند.

شکایت از وزارت بهداشت

d1306d91 9783 4ca0 a788 597d52466929 خبر خاکستری

وی با اشاره به نبود شرایط لازم برای اجرای قانون نسخه نویسی الکترونیک گفت: گلایه ما از وزارت بهداشت این است که برخی پزشکان به راحتی وارد سامانه می شوند. و با نوشتن نسخه الکترونیکی برای خدمات بیماران آن‌ها این کار را می‌کنند، اما دیگران نمی‌توانند از این روش استفاده کنند، زیرا تخت‌ها در دسترس نیستند. از سوی دیگر بیمارستان های دولتی وزارت بهداشت هنوز بستر لازم را برای اجرای این قانون فراهم نکرده اند. بیمارستان های خصوصی تقریباً زیرساخت های خود را در این زمینه ایجاد کرده اند، اما برخی از بیمارستان های دولتی هنوز مشکل دارند. وزارت بهداشت به عنوان عالی ترین نماینده دولت در نظام سلامت باید شرایط لازم را برای اجرای این قانون ایجاد کند. در واقع بیمارستان های دولتی باید زودتر برای تنظیم این قانون اقدام کنند آنها به الگویی برای بخش خصوصی تبدیل شده اند.

پیشنهاد نقاشی از حسن خاتم

حسین زهی در خصوص مشوق اجرای قانون نسخه نویسی و نسخه الکترونیک گفت: سازمان بیمه سلامت، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت باید تفاهم نامه ای امضا کنند و در این تفاهم نامه قید کنند که هر بیمارستان و کلینیک و/یا مرکز درمانی. .. که بتواند قانون نسخه نویسی الکترونیکی را زودتر و با خدمات بهتر اجرا کند، در بحث تخصیص اعتبار در اولویت است. اقدام به.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید