30 درصد مواد تولید کاغذ وارداتی است/تولید کاغذ به آب متکی است


ساعت: 17:39
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905892

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران گفت: وزارت ارشاد برای کمک به صنعت نشر و صنعت نشر وارد مشکل کاغذ شد. اما باید فرض کنیم که حداقل 30 درصد مواد تولیدی وارداتی است. از سوی دیگر، تولید کاغذ به آب متکی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد ابوالسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در گفت و گو با برنامه گفت و گوی فرهنگی رادیو گفت وگو در خصوص چرایی تبدیل کاغذ به کالای امنیتی گفت: تبدیل کاغذ به کالای امنیتی از زمانی آغاز شد که وزارت ارشاد وارد این موضوع شد. دوستان بجای اینکه وارد این مشکل بشن نظارتشون رو بیشتر میکردن خیلی به این مشکل کمک میشد.

ابوالحسنی ادامه داد: وزارت ارشاد برای کمک به صنعت نشر و صنف ناشران وارد مشکل کاغذ شد. اما چون تصمیمات اقتصادی درستی گرفته نمی شود، نتیجه آن افزایش قیمت کاغذ است. جهت گیری دولت جدید به سمت تولید داخلی است. اما باید فرض کنیم که حداقل 30 درصد مواد تولیدی وارداتی است. از سوی دیگر، تولید کاغذ به آب متکی است.

وی توضیح داد: وزارت ارشاد حرف های وزیر را نمی خواند. یعنی وزیر در وزارتخانه دستور داد و کتباً در نامه اعلام کرد که این کار باید انجام شود. هشت ماه از این دستور می گذرد و کسی به حرف ما گوش نمی دهد.

پیش از این افشین سرگونه تبار، مدیر و موسس انتشارات شما و مه گفته بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ما در بحث عرضه کاغذ دخیل است و فکر می کنم عرضه کاغذ به وزارت ارشاد مربوط نیست.

دیدگاهتان را بنویسید