حکم قضایی برای صدور حکم 20000 تن کاغذ وارداتی / ترخیص 3000 تن از این محموله در هفته آینده صادر شده است.


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821209

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از دستور قضایی مبنی بر انتقال 20 هزار تن کاغذ وارداتی به انبارهای اطراف بندر شهید رجایی بندرعباس و ترخیص سه هزار تن از این اسناد ظرف یک هفته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و جمعی از مسئولان قضایی و انتظامی پس از افتتاح محموله بزرگ کاغذ وارداتی در یکی از انبارهای اطراف بندر شهید رجایی بندرعباس وارد محل شدند. در انبار کالاهای موجود تصمیمات لازم را اتخاذ نمود.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در این بازدید با اشاره به سابقه ذخیره سازی حدود 3 هزار تن کاغذ وارداتی در این انبار گفت: یکی از شرکت های بخش خصوصی با دریافت ارز دولتی و ترجیحی حدود 2000 تن از این کاغذ را دریافت کرده است. 1388. و سپس بدون اخذ مجوزهای لازم و به قصد کسب سود 700 عدد از آنها در بازار آزاد عرضه می گردد.

وی همچنین بیان کرد: در پی گزارش کارکنان و افتتاح انبار، اداره کل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان وارد موضوع شد و در رسیدگی به تخلفات کارکنان این شرکت، آنها را به انبارداری و انبارداری متهم کرد. تحویل کالا به خارج از شبکه 3 میلیارد و 300 میلیون تن جریمه پرداخت کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز از اقدامات به موقع پلیس امنیت اقتصادی و تعزیرات حکومتی استان تقدیر و تشکر کرد و تاکید کرد: بر اساس قانون نظارت بر استفاده از ارز ترجیحی بر عهده دستگاه های متولی این حوزه است. با توجه به اینکه این تخلفات در خارج از حوزه قضایی هرمزگان و در استان تهران صورت گرفته است، جزییات وضعیت به مراجع قضایی تهران اعلام شد تا در صورت لزوم ضمن اعلام جرم و تحت تعقیب قرار دادن متهم، مراتب را نیز بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اخبار و اطلاعات غیر رسمی حدود 20 هزار تن کاغذ وارداتی در انبارهای اطراف بندر شهید رجایی بندرعباس نگهداری می شود. باید اقدامات لازم برای موضوع تعیین تکلیف فوری کالا در این انبارها انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: در پی تاکیدات قوه قضائیه، دادگستری استان هرمزگان با تاکید بر شورای پیشگیری از وقوع جرم برای صیانت از حقوق عامه و برخورد قاطع با عاملان امور ضروری و نیازهای انسانی، صنوف نظارت و کنترل و انبارها را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و در این راستا پس از کشف خزانه در این انبار دستور توزیع کالا در آن شامل بالغ بر 3000 تن کاغذ وارداتی و این محموله در داخل را صادر کرده است. یک هفته با قیمت مصوب دولت تحویل نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می شود تا برای توزیع در شبکه توزیع در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش مسئولان از مشکلات موجود در حمل و نقل این محموله های بزرگ کاغذ وارداتی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اقدامات لازم را برای تامین کامیون های مورد نیاز برای بارگیری و حمل این محموله ها انجام داده است. به آکسا “بخش هایی از کشور پذیرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید