صدور حکم قضایی برای جمع آوری اسب های رها شده از رشته کوه آلاداغ


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886835

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه در چهار سال گذشته تعداد قابل توجهی از اسب ها بدون مجوز از مراتع رشته کوه آلاداگ در حال چرا هستند که نارضایتی را به همراه داشته است. با اقدامات بعدی این اداره کل که پس از جمع آوری آنها از این منطقه، سرانجام دستگاه قضایی دستور جمع آوری و خروج این اسب ها از این رشته کوه را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: در چهار سال اخیر شاهد رها شدن قابل توجه اسب ها در مراتع بوده ایم. رشته کوه آلاداغ.”

حیاتی گفت: به دلیل گرانی علوفه، اسب ها برای چرای مراتع این رشته کوه در رشته کوه آلاداغ رها شدند.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده تعداد اسب های رها شده حدود 300 تا 500 راس برآورد شده و حدود 10 تا 11 ماه از سال در این رشته کوه کشته می شوند.

این مسئول افزود: تعدادی از این اسب ها متعلق به ساکنان این رشته کوه است، در عین حال تعدادی از این اسب ها نیز برای کسب درآمد توسط کشاورزان بیابانی به مراتع این رشته کوه منتقل شدند. تشکیل شده

وی همچنین با بیان اینکه مجوز چرای دام در مراتع رشته کوه آلاداغ برای چرای دام سبک صادر شده است، بیان کرد: این وضعیت فشار مضاعفی به پوشش گیاهی این منطقه وارد می کند.

حیاتی افزود: هر اسب به اندازه 10 راس از مرتع تغذیه می کند.

وی گفت: این وضعیت خشم چوپانان، کشاورزان و دامداران این رشته کوه را برانگیخته است و دوستداران طبیعت نیز با مشاهده رها شدن این اسب و آسیب به پوشش گیاهی این منطقه گلایه کرده اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: اداره کل منابع طبیعی استان با جدیت برای ساماندهی این وضعیت تلاش کرد و از طریق دستگاه قضایی استان درخواست جمع آوری این اسب ها را داشت.

وی گفت: در پی اقدام، سرانجام اخیراً برای حفظ حقوق مشترک دامداران، کشاورزان و دامداران این منطقه، دستگاه قضایی دستور جمع آوری این اسب ها از رشته کوه آلاداغ را صادر کرد.

حیاتی افزود: مسئولیت جمع آوری اسب ها به اداره کل منابع طبیعی استان محول شده که هم اکنون در حال جمع آوری هستند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان موظف شد با همکاری شوراها و دهیاران این منطقه به اطلاع کلیه ساکنان این منطقه رسانده و مخالفت مالکان این اسب ها را با مجموعه اعلام کند. اسب های رها شده یا تحویل اسب های جمع آوری شده از منابع طبیعی استان.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: این ابلاغیه انجام شده و تاکنون تنها یک مالک برای تحویل اسب های خود و خروج آنها از این رشته کوه اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس حکم قضایی صادر شده، در صورتی که صاحبان این اسب ها نسبت به جمع آوری اسب های خود از این رشته کوه اقدام نکنند و یا اسب های خود را از این اداره کل تحویل ندهند، تمامی اسب هایی که پس از طی مراحل قانونی جمع آوری می شوند به فروش می رسند. و وجوه حاصل از فروش به خزانه دولت واریز می شود.

حیاتی در پایان یادآور شد: دوستداران و یاوران طبیعت در صورت مشاهده اسبی در رشته کوه آلاداگ با شماره تلفن 1504 تماس بگیرند تا ماموران اداره کل منابع طبیعی استان نسبت به جمع آوری آنها اقدام به ساماندهی پوشش گیاهی مرتع در این کنند. حوزه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید