صدور حکم قضایی مبنی بر ترخیص فوری محموله دو کشتی حامل 134 هزار تن جو وارداتی


ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804674

رئیس قاضی هرمزگان از صدور دستور ویژه قضایی برای پهلوگیری فوری دو فروند کشتی حامل 134 هزار تن جو وارداتی و ترخیص محموله آنها پس از ماه ها بلاتکلیفی در دریا خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان صبح امروز در سی و چهارمین بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس ضمن بازدید از بخشهای مختلف مجتمع بندری، گمرک، اسکله و انبارها، شخصاً اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در بندرعباس را بررسی کرد. شهید رجایی و گمرک علاوه بر ارائه توصیه های لازم به مراجع ذیربط جهت تقویت اقدامات پیشگیرانه و متقابل دستورات ویژه ای صادر می کند.

مجتبی قهرمانی در این بازدید با اشاره به دستور مهم قوه قضائیه مبنی بر نظارت و نظارت بر ورود، نگهداری و ترخیص کالا در سازمان گمرک و اموال کشور و لزوم تعیین تکلیف آنها در اسرع وقت گفت: در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس، قوه قضائیه موظف به تسریع در روند ترخیص کالاهای اساسی و دستگاه های مسئول موظف شدند تمامی امکانات را برای ترخیص فوری بسیج کنند. بندر شهید رجایی باید سریع عمل کند.

در ادامه این بازدید که با حضور مدیرکل بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، مدیرکل دامپزشکی، مدیرکل پشتیبانی امور دام و جمعی از مراجع قضایی برگزار شد. و مسئولان اجرایی راهکارهای لازم جهت تقویت اقدامات نظارتی خروج به بندر و تسریع در عوارض گمرکی و ترخیص کالاهای اساسی انبار شده در بنادر، گمرکات و کشتی ها و اسکله ها که پذیرفته شده و به مراجع ذیربط ابلاغ شده است.


4d35dc8d 72ef 498d bf36 a381a0fe0673 خبر خاکستری

رئیس قاضی استان هرمزگان همچنین از صدور دستور قضایی ویژه برای نمونه برداری فوری از دو فروند کشتی حامل 134 هزار تن جو وارداتی برای ترخیص محموله خود پس از چهار ماه بلاتکلیفی در دریا خبر داد و گفت: در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس و پس از اطلاع از عدم تمهیدات لازم برای پهلوگیری این کشتی‌ها و عدم آزادسازی محموله‌های بزرگ جو وارداتی مورد نیاز کشور، دستورات ویژه قضایی برای رفع موانع موجود و تسریع در پهلوگیری این کشتی‌ها صادر شد. ترخیص کالای آنها

وی خاطرنشان کرد: عدم پهلوگیری این کشتی ها در بندر شهید رجایی بندرعباس به دلیل عدم تعامل، عدم پیگیری و ناهماهنگی ادارات و نهادهای مسئول است که به دلیل حجم زیاد جو وارداتی در کشتی ها و مشکلات ایجاد شده به مدت چهار ماه و محموله 134000 تنی جو در دریا ذخیره شده و در خطر هدر رفتن قرار گرفت.

قهرمانی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل این کشتی‌ها، مقرر شد در اسرع وقت آزمایش‌های لازم انجام شود و با احراز سلامت این محموله‌ها، تخلیه کامل و ارسال به استان‌های مختلف انجام شود. بخشی از غلات مورد نیاز کشور


6cd43ee9 092e 4640 82de f6c9fd88e6b0 خبر خاکستری

رئیس قاضی استان هرمزگان همچنین با صدور دستور ویژه قضایی مبنی بر ترخیص فوری سایر محموله های بزرگ در انبارهای بندر شهید رجایی تاکید کرد: بیش از 9 هزار تن ذرت و بیش از 8 هزار تن کنجاله سویا برای 10 درصد کالاهای اساسی. مابقی از این بندر ترخیص و پس از بارگیری به تمام نقاط کشور ارسال می شود.

در نهایت تضمین سلامت کالاها و محموله های وارداتی، جلوگیری از وارد شدن خسارت به فروشندگان خارجی و حفظ اعتماد سرمایه گذاران و خریداران کالاهای وارداتی، خط قرمز مسئولان دادگستری استان هرمزگان در اقدامات و تصمیمات در بازدید از بنادر و درج و فراخوان است. : دادگستری استان با توجه به این نکات کلیدی و در راستای حفظ حقوق عامه، نظارت بر اجرای قانون و رسیدگی به جرائم و تخلفات احتمالی به موضوع تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور ورود کرده و امید است با اجرای این موارد. سفارشات و از امروز مقادیر قابل توجهی جو، کنجاله سویا و ذرت پاکسازی و در اختیار مصرف کنندگان در اقصی نقاط کشور قرار می گیرد.

گفتنی است بر اساس آمار گمرک شهید رجایی بندرعباس بزرگترین گمرک ایران است که به تنهایی بیش از 55 درصد صادرات و واردات و 70 درصد ترانزیت را بر عهده دارد و حدود 100 میلیون تن کالا نیز انجام می شود. تخلیه و بارگیری سالانه در این بندر گمرکی این رقم معادل تخلیه و بارگیری 90 درصد کالاهای کانتینری کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید