کشتی روسی حامل 70 هزار تن گندم وارداتی در بندر شهید رجایی اسکله کرد.


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896538

دادستان کل استان هرمزگان از صدور حکم ویژه قضایی برای پهلوگیری کشتی روسی حامل ۷۰ هزار تن گندم در بندر شهید رجایی بندرعباس و همچنین ترخیص ۳۰ هزار تن برنج وارداتی از گمرکات خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان برای بررسی آخرین وضعیت کالاهای ضروری انبار شده در انبارهای بندر شهید رجا بندرعباس از این مجتمع بندری بازدید و دستورات لازم را برای تسریع در ترخیص و حمل این کالاها به کشور صادر کرد. همه مقصدها کشور صادرکننده


77e9c892 1ddf 404c 89c8 3826ef13ca7a خبر خاکستری

احمدی منش در این بازدید اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار داخلی و همچنین کاهش هزینه حضور کشتی ها در بنادر و یا هزینه تردد کشتی ها با هماهنگی انجام شده توسط دادستانی استان هرمزگان بین سازمان تنظیم مقررات مقامات و مسئولان واردات و صادرات از جمله اداره کل بنادر و کشتیرانی، گمرک، اداره کل استاندارد، سازمان غذا و دارو و سازمان غلات استان دستور ترخیص 30 هزار تن برنج وارداتی و یک کشتی را صادر کردند. حامل 70 هزار تن گندم از روسیه نیز به زودی وارد بندر شهید رجایی بندرعباس پالو می شود. بار خود را بردارید و تخلیه کنید.

وی همچنین با بیان اینکه اقدامات لازم برای حمل و نقل کامل این کالاهای وارداتی انجام شده است، تصریح کرد: دستورات ویژه ای برای ترخیص فوری این محموله های بزرگ و بارگیری و ارسال آنها به تمام نقاط کشور صادر شده است و مقامات مسئول می باشند. لازم است اقدامات فوری در این زمینه انجام شود.


b54079fb 1b2f 4d12 a1ae b274190c9101 خبر خاکستری

احمدی منش همچنین بر لزوم تامین ایمنی کالاها و محموله های وارداتی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: ایمنی مواد غذایی و کالاهای مصرفی خط قرمز دستگاه قضایی کشور و استان است و در این زمینه هیچکس را تحمل نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: به متولیان این حوزه تاکید شده است که ابتدا باید تناسب اندام تمامی کالاهای مصرفی و وارداتی سنجیده شود و با فراهم شدن شرایط لازم ترخیص صورت گیرد.

دادستان مرکز استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: به قاضی ویژه بنادر و گمرکات استان دستور داده شد تا کارگروهی متشکل از دستگاه های خدمات رسان در این حوزه تشکیل شود تا اقدامات لازم برای تصمیم گیری در خصوص کلیه اقدامات انجام شود. نمونه برداری به صورت یکپارچه و توسط اعضا. این کارگروه باید پذیرفته شود و اقدامات لازم برای کاهش هزینه‌های دموراژ و آزمایش برای تسریع در ترخیص کالاهای وارداتی انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید