پهلوگیری 12 کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی / افزایش 470 درصدی واردات گندم


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837723

محمدی کرجیران گفت: از ابتدای فروردین تا اواسط اردیبهشت ماه در مجموع 12 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلو گرفتند که نسبت به مدت مشابه 35 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; علیرضا محمدی کرجیران، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی در بزرگترین بندر تجاری ایران، گفت: از اوایل فروردین ماه سال جاری تا اواسط اردیبهشت ماه امسال در مجموع 12 فروند کشتی اساسی کالاهایی با مجموع تناژ 695101 تن. در بندر شهید رجایی پهلو می گیرد که نسبت به مدت مشابه 75 درصد افزایش وزن و 35 درصد افزایش تعداد کشتی ها را نشان می دهد.

وی در خصوص پهلوگیری کشتی های حامل گندم به عنوان کالای استراتژیک کشور گفت: در این مدت 6 فروند کشتی حامل گندم با 396 هزار تن پهلو گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 470 درصد افزایش داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ادامه داد: در حال حاضر یک فروند کشتی گندم حامل 67 هزار و 600 تن و دو فروند کشتی برنج با ظرفیت 28 هزار و 600 تن در بندر شهید رجایی پهلو گرفته و در حال تخلیه بار هستند.

محمدی کرجیران گفت: با توجه به نیاز مبرم کشور به گندم به عنوان یک کالای استراتژیک، تمامی شناورها با روال کامل حمل و نقل تخلیه و به سرعت به تمام نقاط کشور ارسال می شوند.

وی افزود: در حال حاضر سه فروند کشتی دیگر حامل گندم و جو در بندرعباس برای پهلوگیری و تخلیه محموله خود در مرحله ثبت اسناد هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید