فرود کشتی حامل 67 هزار تن جو وارداتی در بندر شهید رجایی


ساعت: 12:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807572

دادگستری استان هرمزگان به موقع وارد عمل شد.

قهرمانی از پهلوگیری یک کشتی حامل 67 هزار تن جو وارداتی با اقدام به موقع دستگاه قضایی استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: بندرعباس این محموله بزرگ هم اکنون به صورت صدها کامیون به سراسر کشور ارسال می شود.

وی افزود: در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس و پس از اطلاع از مشکل ترخیص محموله بزرگ جو وارداتی، دستور صریح قضایی برای رفع موانع موجود صادر و پس از اطمینان از سلامت از مسئولان مربوطه درخواست شد. بنابراین بار باید فورا آزاد شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم پهلوگیری این کشتی در بندر شهید رجایی بندرعباس باعث شد تا واردات 67 هزار تن جو وارداتی بیش از پنج ماه در دریا از 19 شهریور 1400 متوقف و در معرض تاریخ انقضا قرار گیرد. با توجه به توزیع ارز دولتی بین واردکنندگان و همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری، این موضوع به خزانه داری آسیب زیادی وارد می کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با ارزیابی ادارات و دستگاه هایی که در این زمینه همکاری لازم را با قوه قضائیه داشته اند، گفت: خوشبختانه با اقدامات به موقع قوه قضائیه و همکاری خوب دستگاه های اجرایی ذیربط، هم اکنون برای تسهیل در امر رسیدگی به امور قضایی اقدام شده است. طی فرآیند رهاسازی، کشتی با 67 هزار تن جو وارداتی در بندر شهید رجایی بندرعباس پهلو گرفت و عملیات تخلیه برای تامین بخش قابل توجهی از غلات مورد نیاز کشور در حال انجام است.

وی افزود: با هماهنگی شرکت غله و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانداری هرمزگان، کامیون های مورد نیاز برای بارگیری محموله این کشتی تامین شده و روند ارسال آن به استان های مختلف کشور ادامه دارد. . شبانه روزی.”

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تاکید کرد: رویکرد کارکنان قضایی در بازدید از بنادر و گمرکات این است که به سرعت تکلیف کالاهای اساسی به ویژه کالاهای اساسی را از مرحله ترخیص به دست مصرف کنندگان مشخص کنند و این به دلیل لزوم رفع موانع قانونی و نظارت مستمر دستگاه قضایی استان هرمزگان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید