80 درصد از فرزندان دستگیر شده طلاق، 50 درصد سابقه اعتیاد به مواد مخدر و الکل داشتند. 65 درصد انگیزه احساسی است

سید محمدنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه اهواز گفت: دانشگاه ها، حوزه های علمیه، صدا و سیما و رسانه ملی نقش اساسی دارند. جوانی گفت 18 ساعت در فضای مجازی هستم. مسئولان فرهنگ و هنر و نظام باید به این نکات توجه کنند. این افراد که بخشی از نسل جوان هستند تبدیل به انبار باروتی شده اند که توسط جریان های دیگر مشتعل می شود.

وی افزود: تصور اینکه این نسل مخالف دین و مذهب، اهل بیت و قرآن یا مخالف ملیت ایرانی و اخلاق و رفتار اهل بیت هستند، اشتباه بزرگی است. اینطور نیست. حرف درست این است که اساساً خالی از فکر هستند و از قرآن و اهل بیت و اخلاق و سیره چیزی نمی دانند. کتاب هایی هستند که می توانند باورها را تقویت کنند، اما نسل فعلی اصلاً کتاب نمی خوانند و فرهنگ کتابخوانی معنا ندارد.

مسائل آموزشی در آموزش و پرورش پشت سر گذاشته شد

امام جمعه اهواز گفت: به ویژه شناخت درست و دقیقی از ایران قبل و بعد از انقلاب ندارند. انقلاب را ندیدند و بعد متأسفانه دستاوردهای بعد از انقلاب و هشت سال پاسداشت مقدس را ندیدند. متأسفانه اخلاق و رفتار دینی اهل بیت و پیوندهای فامیلی و این مسائل برای برخی از این نسل جایی ندارد و شاید بتوان گفت به این دلیل است که ما واکنش و حساسیت جدی نسبت به این نسل نداریم. .

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد به اهمیت تأثیرگذاری والدین و مربیان بر نسل جدید اشاره و تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند حوزه یا دانشگاه انقلابی و تربیت انقلابی و اسلامی است، یعنی کسی که می تواند. ارائه پلت فرم کند یک معلم است. تمام توجه باید به معلم معطوف شود. بنابراین دانشگاه فرهنگیان اخیرا مورد توجه مدیریت قرار گرفته و معلم باید از این فیلتر عبور کرده و آموزش ببیند.

وی افزود: متأسفانه در سال های اخیر در حوزه آموزش و پرورش، امور آموزشی به حاشیه رفته است. والدینی که برای تامین نیازهای مادی و هزینه مدرسه از آتش و آب عبور کرده اند. والدینی که از گسترش دام خطرناک اعتیاد می ترسند و در انتخاب دوستان فرزندشان دقت می کنند، آیا می دانید که فروش مواد مخدر در فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام بسیار فعال است؟ صفحات مجازی به ترویج فحشا می پردازند و در این مورد شبهات مذهبی وجود دارد.

سیستم قصد حذف کامل فضای مجازی را ندارد

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: آیا فضای مجازی که فحشا در آن رواج دارد فضای مناسبی برای دوستی است؟ باز هم می خواهم بگویم که ما به دنبال حذف مجازی هستیم یا اینکه جوانان فکر می کنند سیستم فضای مجازی را کاملا حذف می کند، اصلا اینطور نیست. اسلام که این همه علم را ترویج می کند و فضای مجازی که محاسن زیادی دارد شمشیر دولبه است، باید دانست چگونه از این فضا استفاده کند. علم می خواهد ما را به خدای متعال نزدیک کند و آخرت را عنایت کند، ارزش علم موضوع علم است، اما همین معرفت اگر ما را از خدا دور کند به اندازه خداپرستی ارزش ندارد.

وی گفت: ایران از نگاه آمریکا به دنبال عاملی موثر در کاهش هژمونی این کشور است و ایران را تهدیدی جدی برای منافع غرب می داند. کابوس سه قدرت منطقه اعم از کشورهای غربی، آمریکا، انگلیس و … به این دلیل است که همگرایی سه قدرت ایران، روسیه و چین را در نظر می گیرند و این رابطه در ذهن مردم امر جدیدی نیست. سیستم سلطه

موسوی فرد افزود: در مورد تحریم تنباکو که با فتوای میرزای شیرازی و هدف دولت انگلیس استعمار بود، همه با دیدن اشک میرزای شیرازی به استقبال او رفتند، گفتند چرا؟ وی گفت که تا امروز استعمار از قدرت قدرت آگاه نبود و اکنون به این خطر واقف است. بنابراین آنها آن را برنامه ریزی می کنند.

غرب و صهیونیسم در صدد تحمیل اراده خود بر ایران هستند

وی بیان کرد: هفتاد سال پیش در سال 52 رئیس جمهور آمریکا پس از انتخاب شدن مصاحبه کرد و گفت به نظر من منطقه مهمتری از ایران در نقشه جهان وجود ندارد. ایران دارای ذخایر غنی است و در چهار جاده مهم جهان قرار دارد. اگر روزی ایران و شوروی به هم برسند، اینجا دیگر جای امنی برای غرب نخواهد بود. ایران نباید به گذشته های دور خود برگردد و تبدیل به یک قدرت نظامی شود، بروید تاریخ این کشور را بخوانید.

امام جمعه اهواز گفت: تمام تلاش غرب و جبهه صهیونیستی برای تحمیل اراده خود به ایران است که در 43 سال گذشته نتوانسته اند انجام دهند. آنها بارها دچار شکست های راهبردی شده اند و به خواست خدا از این پس با رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت امت اسلامی، حتی اگر این توطئه ها تکرار شود، بارها شکست خواهند خورد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: آنچه امروز راه را می شکند جنگ نرم و قدرت نرم هر کشوری است. زنجیره قدرت نرم یک زنجیره متقاطع است. برای اقدام موفق در این زمینه، چهار چیز مهم باید اتفاق بیفتد. اول، شناخت ماهیت جنگ نرم توسط مردم، معلمان، دانشگاهیان، جوانان و پدران و مادران. دوم شناخت نقشه دشمن در این حوزه، سوم شناسایی بازیگران اصلی عرصه جنگ نرم در جبهه حق که شما هستید و چهارم راهبرد مقابله با جنگ نرم. جنگ نرم بسیار خطرناکتر از جنگ سخت است. در جنگ سخت، بدن ها به خاک و خون کشیده می شوند، اما در جنگ نرم، روح ها به اعماق جهنم می روند.

در فضای مجازی هویت ما زیر آتش است

وی گفت: باید ماهیت جنگ نرم را درک کنیم. امروز هزاران توپ دشمن برای نشر اکاذیب و افزایش دردسر به سوی ملت شلیک می کنند. در فضای مجازی باید مراقب باشیم هویت ما تیراندازی می شود. آمارهای بی اساس و دروغین ارائه می کنند و چهره موفق مردم را تخریب می کنند و دستاوردهای انقلاب را می پوشانند. شکست ها و ضعف ها اگر یکی باشد در هزار ضرب می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان درباره دستگیرشدگان حوادث اخیر گفت: تعداد کل شرکت کنندگان در اغتشاشات در کل کشور فقط 90 هزار نفر است که می گوییم خیلی بیشتر است یعنی دو دهم درصد ایران. جمعیت 90 میلیون نفری یکی از مشکلات موجود فریب دشمن است. با توجه به تحلیل های آماری دستگیرشدگان؛ 95 درصد این افراد مجرد، 80 درصد مطلقه یا فرزندان طلاق، 50 درصد سابقه اعتیاد به مواد مخدر و الکل و 65 درصد از این افراد انگیزه عاطفی داشتند.

موسوی فرد گفت: همچنین 80 درصد این افراد دارای مدرک تحصیلی و 20 درصد فوق دیپلم بودند. 60 درصد این افراد 15 تا 20 سال، 20 درصد 20 تا 30 سال و 20 درصد بالای 30 سال هستند. همچنین جنسیت آنها 85 درصد مرد و 15 درصد زن است. فقط 15 درصد زن بودند چرا بسیاری از مردان به دنبال برهنگی زنانه هستند؟ جالب اینجاست که برداشت دستگیرشدگان از ایران این است که کشوری شکسته است. من چندین بار گفته ام اقداماتی که اخیرا حداقل در خوزستان انجام شده است، مرتباً بگویید تا نسل جدید آنها را ببیند.

وی یادآور شد: 25 درصد آنها به دلیل اشتغال و بیکاری و 10 درصد به دلیل حجاب آمده اند. 80 تا 85 درصد مردم به حجاب اعتقاد دارند اما حجابی که ما به آن روسری می گوییم حجاب است. دوباره آمار گرفته شد و اخیرا نظرسنجی انجام شد که حدود 80 درصد مردم به حجاب اعتقاد دارند. برخی از آنها، نه تنها همت و باکری، حتی نام حاج قاسم را هم نمی دانند

دیدگاهتان را بنویسید