واکنش عین اللهی به اخبار فساد و جنایت در شبکه عرضه مواد مخدر/ با مافیای مواد مخدر سروکار داریم.

واکنش عین اللهی به اخبار فساد و جنایت در شبکه عرضه مواد مخدر/ با مافیای مواد مخدر سروکار داریم.

روز جدید وزیر بهداشت با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای مقابله با حفره های شبکه توزیع دارو در کشور گفت: طبق قانون با مافیای مواد مخدر برخورد خواهیم کرد.

بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به اظهارات کامران باقری لنکرانی وزیر سابق بهداشت مبنی بر اینکه در شبکه عرضه دارو با جرم و فساد مواجه هستیم، گفت: وزارت بهداشت یکی از اولویت های خود را ارائه کرد. دارو معرفی شده و تغییرات زیادی در خود سازمان غذا و دارو ایجاد شده است.

عین اللهی با تاکید بر اینکه کنترل خوبی در این زمینه ایجاد شده است، افزود: اکنون در مرحله ای هستیم که منتظر آمادگی شرکت های بیمه هستیم و از این رو یکی از برنامه های دولت تقویت شرکت های بیمه است.

وی گفت: برای اولین بار افراد بیشتری را بیمه کردیم و 5 میلیون و 600 هزار نفر بیمه شدند.

عین اللهی با تاکید بر اینکه تعداد بسیار کمی هستند که بیمه ندارند، گفت: نمی توانیم افرادی را که پوشش مالی خوبی دارند بیمه کنیم، اما کسانی که در سه دهک پایین هستند می توانند با کد ملی خدمات بیمه ای دریافت کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید همزمان با تقویت بیمه ها بتوانند پوشش دارویی ایجاد کنند. اکنون سیستم T-Tech برای کنترل این دارو تقویت می شود.

وی از افزایش نظارت ها در این زمینه خبر داد و گفت: این نظارت در شرکت های پخش و داروخانه ها وجود دارد.

عین اللهی درباره برخورد با شبکه مافیایی مواد مخدر نیز گفت: طبق قانون از این شبکه استفاده می شود.

پیش از این، بهاگری لنکرانی، وزیر سابق بهداشت، در پاسخ به این سوال که چگونه فروشندگان مواد مخدر می توانند گاهی اوقات متوجه شوند که کشوری به دارو نیاز دارد و آن را توزیع می کند اما سیستم بهداشت و درمان از این مشکل آگاه نیست، گفت: «بالاخره در این زمینه به پیشرفت هایی دست یافته ایم. شبکه توزیع ما گاهی اوقات سوراخ هایی دارد که این مشکلات را ایجاد می کند. ما با سودجویی و جنایت و فساد روبرو هستیم.»

امروز در تولید واکسن کرونا به خودکفایی رسیده ایم

عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، یکی از بزرگترین دستاوردهای جمهوری اسلامی را مبارزه با بیماری عروق کرونر قلب با تکیه بر توانمندی های داخلی دانست و گفت: دلیل موفقیت این است که واکسیناسیون در یک کشور انجام شده است. طیف وسیع مقادیر و در اسرع وقت.”

وزیر بهداشت افزود: واردات واکسن به کشور از شهریور سال گذشته آغاز شد و تاکنون 150 میلیون دوز واکسن وارد شده است.

عین اللهی همچنین توضیح داد: واردات واکسن به کشور از دی ماه سال گذشته به حالت تعلیق درآمده و تمرکز بر تولید داخلی است که مسئولیت شش مرکز تولید واکسن در کشور را بر عهده دارد.

وی گفت: امروز در تولید واکسن کراون به خودکفایی رسیده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید