اجرای طرح دروار و کاهش مصرف بی رویه مواد مخدر/ بی حوصلگی مردم در درمان احتکار مواد مخدر در منازل منجر به


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904399

یک داروساز یکی دیگر از دلایل انباشت دارو در منازل را عدم حوصله مردم برای درمان عنوان کرد و گفت: مردم انتظار دارند دو یا سه روز پس از مراجعه به پزشک بهبود پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیلی داروساز در گفت و گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: متأسفانه مشاهده می شود که افراد بیش از حد استاندارد مواد مخدر در منازل انباشته می شوند.


وی تصریح کرد: در سال های اخیر فرهنگ مصرف مواد مخدر در بین مردم افزایش یافته است اما همچنان شاهد مصرف بی رویه مواد مخدر در بین شهروندان هستیم و شاید یکی از دلایل آن عدم آگاهی مردم از بیماری و داروی مورد نیاز برای درمان آن باشد. بیماری هنگامی که علائم بیماری ظاهر می شود، به پزشک غیرمرتبط مراجعه می کنند و هر پزشک بر اساس دیدگاه و تجربه خود دارویی برای آنها تجویز می کند.


اسماعیلی افزاد: این مشکل باعث شد تا دولت سیستم پزشک خانواده را در این زمینه مطرح کند و همین امر باعث نهادینه شدن موضوع مراجعه به پزشک و کاهش مصرف خودسرانه دارو در بین خانواده ها شد.


این داروساز با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل انباشت دارو در منازل کم حوصلگی مردم برای درمان است، خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند دو یا سه روز پس از مراجعه به پزشک بهبود پیدا کنند، اما درمان زمان بر است و باید صبور باشند.


وی با اشاره به اینکه برخی از پزشکان برای جلب رضایت بیمار، نسخه های ناجوانمردانه ای را تجویز می کنند، اذعان داشت: با وجود نسخه الکترونیکی این مشکل تا حد زیادی کاهش می یابد، اما قبلا وجود داشته و مشکلاتی را ایجاد کرده است.


اسماعیلی با اشاره به اجرای طرح داروور یادآور شد: این طرح یک طرح بسیار جامع و کامل است و قاچاق مواد مخدر تقریبا از بین رفته است، همه دهک های جامعه از یارانه دارو بهره مند شده اند و مصرف بی رویه مواد مخدر به دلیل افزایش مواد مخدر کاهش یافته است. قیمت داروها


این داروساز ادامه داد: برای افرادی که با نسخه به داروخانه مراجعه می کنند، افزایش قیمتی وجود ندارد، زیرا سهم سازمان های بیمه گر افزایش یافته و مردم از این موضوع متضرر نمی شوند، اما ارائه دارو بدون نسخه است. همراه با افزایش قیمت


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید