ابراز نگرانی از افزایش بی رویه مصرف خودسرانه مواد مخدر در کشور / توزیع خوددرمانی به دلیل بیمه غیرعامل

ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785752

محمدعلی محسنی بندیپی گفت: اگر شرکت های بیمه در نقش مکمل بر اساس تعهدات قانونی خود عمل کنند، می توانیم حجم زیادی از هزینه های درمانی و درمانی را پوشش دهیم و از سوی دیگر شاهد رشد بیش از حد استفاده از دارو، درمان و متاسفانه با افزایش غیرقابل کنترل قیمت کالاها و افزایش تورم، امروز شاهد خوددرمانی بیماران هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با بلاغ اظهار کرد: طبق آخرین اخبار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، تعداد زیادی از بیماران به دلیل هزینه های بالای درمان از مراجعه به پزشک خودداری می کنند و به دنبال خوددرمانی هستند که این یک تهدید محسوب می شود. برای سلامت کشور شرایط نامناسب اقتصادی بیمه ها باید به میدان بیایند و در کنار مردم باشند.
وی ادامه داد: درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم دولت باعث شده است که عملاً نتوانیم تمام هزینه های درمانی در خدمات بیمه ای را پوشش دهیم و آنچه اکنون تحت پوشش بیمه در حوزه درمان و دارو است شامل اقلام کامل از جمله نمی شود. .h. فقیر. «و جامعه کم درآمد بیشترین آسیب را می بیند.
عضوکمیسیون سلامت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جلساتی که اعضای کمیسیون بهداشت برگزار کردند مقرر شد در بودجه 1401 منابع جدیدی برای شرکت های بیمه ایجاد شود تا بیمه ها بتوانند طیف وسیعی از بیمه ها را پوشش دهند. خدمات.
نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حمایت از سازمان های بیمه گر به دو موضوع پرداخته می شود یکی پوشش محدود درمانی بیمه ای و دیگری پوشش بیمه ای که به روز نشده است. به یک چهره کامل و عمومی فکر کنید.
سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس یازدهم تاکید کرد: در دولت هشتم یارانه انرژی لغو شد و در قالب یارانه 45 هزار و 500 تنی هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شد. امروز جدا از افزایش قیمت حامل های انرژی، در واقعیت ها شاهد افزایش یارانه ها نیستیم، اقشار ضعیف جامعه را جبران کنید.
محسنی بندپی گفت: تجربه بین‌المللی نشان می‌دهد افرادی که از نظر وضعیت اجتماعی و اقتصادی محروم هستند، بیش از سایر اقشار جامعه در معرض بیماری‌های مختلف جسمی و روحی قرار می‌گیرند، به همین دلیل این گروه از افراد نیازمند، داروها و درمان‌های بیشتری دارند. نسبت به سایر گروه های اجتماعی
وی بیان کرد: حذف ارز 4200 تنی شوکی در جامعه به ویژه در حوزه بهداشت و درمان کشور ایجاد می کند که با یارانه یا نگهداری 110 هزار تن در ماه جبران نمی شود. ضعیف ترین اقشار جامعه بیشترین آسیب را از تاج و تحریم ها متحمل شده اند و امروز سیاست های نادرست فشار مضاعف دیگری بر این قشر وارد می کند و کمتر افرادی که به پزشک مراجعه می کنند و خود درمانی می کنند نیز نتیجه هزینه های هنگفت درمان است. با بی توجهی تشدید می شود.
عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین تاکید کرد: موضوع اصلی نظارت دولت و مجلس است که باید بیش از هر زمان دیگری در تامین کالاهای اساسی به ویژه بهداشت و درمان اهمیت داشته باشد.متاسفانه بسیاری از بیماران نگران هزینه درمان امروز و اگر ارز 4200 تومانی برای سلامت و درمان حذف شود، بدون شک مشکلات بیشتری نسبت به گذشته برای بیماران ایجاد می شود.
محسنی بندپی در پایان خاطرنشان کرد: حذف 4200 تنی نباید شامل همه کالاها شود و باید تصور کنیم که حوزه سلامت در جامعه از سایر موارد جدا است و در حوزه سلامت نیز گروه های ضعیف آسیب پذیرتر نشان داده شده است. من در کمیسیون بهداشت تمام تلاش خود را می کنم تا این ارز از ورود به حوزه بهداشت حذف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید