کشف 170 تن مواد مخدر و دستگیری 130 قاچاقچی در سیستان در 7 ماه گذشته / 60 درصد جرایم خشن ریشه در مصرف مواد مخدر دارد.

ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782845

جانشین فرمانده ناجا از کشف بیش از 170 تن انواع مواد افیونی و دستگیری 130 قاچاقچی عمده مواد مخدر در هفت ماهه امسال توسط نیروهای معاند در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار قاسم رضایی در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان و بازدید از نمایشگاه با یافته های پلیس استان در زمینه مبارزه با شبکه ها و باندهای قاچاق مواد مخدر اظهار داشت: همه سختی ها و معضلات اساسی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر وجود دارد. نتایج خوبی به دست آورد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: در هفت ماهه امسال بیش از 170 تن انواع مواد افیونی سنتی و صنعتی در استان های سیستان و بلوچستان توسط مواد مخدر در حوزه مبارزه با قاچاق و مواد مخدر کشف شد. 130 قاچاقچی بزرگ معتادان متجاهر برای معالجه و معالجه اعتیاد جمع آوری و به کمپ ها فرستاده می شوند.

وی با بیان اینکه تکاوران پلیس استان سیستان و بلوچستان در عملیات های طولانی شبانه 72 ساعت گذشته بیش از 4 تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کردند، افزود: 7 قاچاقچی عمده، 8 قبضه سلاح و مقادیر زیادی مهمات، دستبند بی سیم و چندین دستگاه خودرو. که برخی از آنها دارای موتور موتور بوده و جرم محسوب می شود، کشف و ضبط شد.

سردار رضایی با اشاره به اینکه درمان معتادان متجاهر باید هدفمندتر و مطلوبتر باشد، گفت: انتظار معتادان این است که برای ادامه درمان در کمپ های ترک اعتیاد نگهداری و تحت درمان قرار گیرند که باید مورد توجه قرار گیرد.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مواد مخدر و اعتیاد منجر به جرایم خشن به ویژه سرقت های خرد می شود، گفت: در بررسی سرقت ها مشخص شد که بیش از 60 درصد این جرایم ریشه در مواد مخدر دارد.

c193a0b5 c6de 497c af84 4e102aafa84c خبر خاکستری

وی افزود: در رابطه با مبارزه جدی و جهانی با قاچاق مواد مخدر، انتظار می رود کشورهای همسایه توجه بیشتری به معضل جهانی مواد مخدر داشته باشند.

سردار رضایی موضوع استفاده از ظرفیت خیرین سلامت برای کمپ ها و درمان معتادان را مطرح کرد و افزود: نمایندگان مجلس و استان بیش از پیش به موضوع مواد مخدر، نگاه مقابله ای و پیشگیرانه، اشتغال جوانان برای ایجاد سلامت و آرامش ورود می کنند که امیدواریم دولت، مجلس و قوه قضائیه انقلاب در گام دوم انقلاب هر روز به پیشرفت و توسعه کشور بیافزاییم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید